Společnost Alza.cz dosáhla v minulém roce podle předběžných výsledků obratu ve výši 25 miliard Kč bez DPH, což představuje meziroční nárůst o zhruba 19,3 %. V tomto roce e-shop plánuje investice do další evropské expanze a služeb.
„Napříč zeměmi rostlo Česko o 21 % a Slovensko o 15 %. V Maďarsku dosáhl obrat téměř 1 miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 %. Přes 51 % plateb bylo uskutečněno kartou, více než 50 % objednávek šlo z mobilních zařízení,“ vyjmenoval Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.
Mezi miliardové segmenty podle Havryluka vloni patřily notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (např. pračky a sušičky) a malé domácí elektrospotřebiče (např. kávovary).
Firma zaznamenala zvýšený zájem i o finanční služby – například program Třetinka využilo dle Alzy.cz přes 11 000 zákazníků. Průměrná cena zakoupeného zboží přitom činí 11 000 Kč. Největší zájem je podle e-shopu o mobilní telefony, které tvoří 26 %.
V roce 2018 Alza.cz otevřela tři samoobslužné Prodejny budoucnosti, zavedla doručování do tzv. Alza HomeBoxu a rozšířila distribuční síť o dalších 1 800 odběrných míst. V listopadu pak e-shop spustil prodej řady výrobků vlastní značky a kryptoměn.
V tomto roce společnost plánuje investovat mimo jiné do dalšího rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i masivní nábor IT odborníků od programátorů přes architekty až po IT management. Plánuje se také zaměřit na personalizaci webového obsahu.
Zdroj: Alza.cz