Česká e-komerce vyrostla v roce 2014 o 16 % (Heureka.cz)

9. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Češi utratili v roce 2014 ve 37 200 českých e-shopů přibližně 67 miliard korun. Nejčastějším sortimentem byla elektronika, ale zájem o ni meziročně stagnoval.

Portál Heureka.cz vydal ve spolupráci s platební bránou PayU a aukčním portálem Aukro.cz hodnocení uplynulého roku z hlediska elektronické komerce.

Výsledky jsou příznivé – české e-shopy podle očekávání utržily v roce 2014 přibližně 67 milard korun, což je o 16 % vyšší částka než v roce 2013. Nejvíce se utrácelo druhé a třetí prosincové pondělí, kdy vrcholily vánoční nákupy.

Díky posilování pozic silných hráčů a naopak úzce specializovaných prodejců se zmírnilo tempo růstu počtu českých e-shopů. Aktuálně jich na trhu působí 37 200.

Mezi sortimentem, který byl letos nejoblíbenější, opět vévodila elektronika, jejíž podíl tvoří téměř 30 %. Meziročně však zájem o elektroniku nerostl.


ChannelWorld Awards 2014Celoroční předplatné 4 časopisů a vstupenky na CeBIT zdarma: stačí hlasovat pro IT výrobce a distributory roku 2014. Hlasujte zde.


Podle Tomáše Bravermana, ředitele Heureky, nejdynamičtěji rostl zájem o kategorie Kosmetika a zdraví (+ 29 %) nebo Oblečení a móda (+ 15 %).

Už máte responzivní web?

Komentáře k českému trhu elektronické komerce již dlouhou dobu upozorňují na rostoucí počet mobilních nákupů a zároveň na nepřipravenost prodejců.

I když velké e-shopy a důležití hráči na trhu investují do vývoje mobilních aplikací a zlepšování mobilních verzí stránek, podle aktuálních čísel je pro mobilní nákupy uzpůsobena pouze pětina e-shopů,“ varuje Tomáš Braverman.Sílu mobilních nákupů potvrdila i Alice Krásná, marketingová manažerka z obchodního portálu Aukro:

Podíl nákupů přes mobilní zařízení na obratu byl i letos velmi silný, zhruba okolo 13 %. Jen v předvánoční sezóně u nás zákazníci utratili přes mobilní zařízení až 85 milionů korun. Oproti stejnému období v loňském roce jde o 18% nárůst,“ uvedla Krásná.

Pětina nákupů je placena on-line

Z hlediska plateb byl rok 2014 ve znamení rostoucí důvěry tradičně skeptičtějších českých zákazníků v online platební metody. Podle ředitele platební brány PayU v ČR Gabriela Kalapoše dosáhl podíl online plateb na všech platbách až 20 %.

Za své nákupy platili zákazníci nejčastěji kartami - tvořily více než polovinu objemu online plateb v české e-komerce.

bitcoin_skoleni

Celkově nejsilnějším obdobím pro online platby byla podle dat PayU v ČR vánoční sezóna, a zejména pak třetí prosincové pondělí, kdy objem plateb zaplacených online narostl až o 40 %.

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell