Obrat českých e-shopů v roce 2014 překoná částku 67 miliard korun (Heureka.cz)

Češi mají v roce 2014 utratit v e-shopech přes 67 miliard korun, nejčastěji za elektroniku. Spolu s obratem podle Heureky roste i spokojenost zákazníků s e-shopy.

Obrat českých e-shopů v roce 2014 překoná částku 67 miliard korun (Heureka.cz)



Spolu s výsledky soutěže ShopRoku 2014 zveřejnila společnost Heureka.cz prognózu výsledků obratu českých e-shopů v roce 2014. Heureka odhaduje, že české e-shopy letos utrží o 16 % více než v roce 2013 a jejich obrat dosáhne hranice 67 miliard korun.

Nejoblíbenějším sortimentem na internetu zůstává elektronika, která drží 30% podíl, významně však sílí zájem o kategorie kosmetiky (meziročně o 29 %) nebo oblečení a módy (meziroční nárůst o 15 %).

Nedílnou součástí elektronické komerce se podle Heureky stal také segment mobilních nákupů, když přístupy z mobilních zařízení tvoří už více než pětinu celkové návštěvnosti. Dalším trendem je zpomalování růstu celkového počtu e-shopů na českém trhu.

Aktuální počet e-shopů na českém trhu je 37 200. Trendem v tomto směru se stává především posilování pozic silných hráčů a malých specializovaných e-shopů,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel společnosti Heureka.cz

Jen pětina e-shopů je připravena na mobilitu

Ačkoliv mobilní návštěvnost e-shopů je letos více než dvojnásobná oproti loňskému roku, stále existují bariéry. Častou překážkou pro kompletní dokončení nákupu na mobilním zařízení je nepřehledné zobrazování stránek, špatné zobrazování nabídky a také obecná nedůvěra v mobilní platby, uvádí Heureka.

I když velké e-shopy a důležití hráči na trhu investují do vývoje mobilních aplikací a zlepšování mobilních verzí stránek, podle aktuálních čísel je pro mobilní nákupy uzpůsobena pouze pětina e-shopů,“ uvedl Tomáš Braverman.

Kvalita e-shopů však podle Heureky přesto roste. Dokazovat to má rostoucí spokojenost českých zákazníků s e-shopy. V průměru jsou zákazníci nejvíce spokojeni s úrovní komunikace e-shopů, naopak největší rezervy mají obchody v přehlednosti a uspořádání.

Ačkoliv se nejedná o dramatické zvýšení, vzrostlo průměrné hodnocení služeb e-shopů v programu Ověřeno zákazníky 96,6 %. Znamená to, že nákup v daném e-shopu by doporučilo přes 96 % zákazníků, kteří v něm nakoupili,“ dodal Tomáš Braverman.

Dobírku nahrazuje osobní odběr

Ačkoliv variantu platby na dobírku volilo v roce 2014 téměř 40 % zákazníků, její obliba dlouhodobě klesá - jen od loňska došlo k poklesu o 14 %. Zájem naopak roste o platby v místě osobního odběru, které využívá už téměř třetina zákazníků. Heureka za tímto trendem vidí masivní nárůst počtu kamenných výdejen e-shopů a dalších odběrných míst.

Zboží, které nakoupili on-line, pak mají zákazníci zároveň pod kontrolou a mohou se ujistit, že dorazilo. Tento způsob nákupu je podle Tomáše Bravermana velmi podobný tomu v klasickém retailu, což je českým zákazníkům blízké.

Zdroj: Heureka.cz








Úvodní foto: © Helder Almeida - Fotolia.com

Komentáře