Nakupování přes mobilní telefony je in

Pryč jsou doby, kdy nakupování přes internet bylo doménou osobních PC. Možnosti internetování jsou téměř neomezené. A podobně neomezené by tak měly být i přístupy do internetových obchodů.

Nakupování přes mobilní telefony je in



Váš zákazník již nemusí sedět doma u počítače, nakupovat může také přes tablety i mobilní telefony.

Právě nakupování přes smartphony se v současnosti těší velké oblibě. V České republice je přes dva miliony lidí, kteří vlastní smartphone (navíc stovky tisíc tabletů), a jejich počet se stále zvyšuje.

Díky tomu roste nejen návštěvnost webových stránek a virtuálních obchodů, ale také množství objednávek odeslaných právě z mobilního telefonu. Čím mladší nakupující je, tím více bude v tomto ohledu mobilní.

A proč vlastně ne? Člověk tak zabije dvě mouchy jednou ranou – nakoupí během cesty vlakem nebo autobusem, během pauzy ve škole či v práci, při čekání na kamaráda, který nestíhá přijít na schůzku včas.

Mnoho lidí ale využívá i při nákupech z pohodlí domova častěji smartphone či tablet než počítač, neboť sáhnout po mobilním zařízení, které mají neustále u sebe, je zkrátka jednodušší.

Aby chtěl zákazník nakoupit právě ve vašem e-shopu, je potřeba mu návštěvu obchodu co nejvíce ulehčit. Tím pádem je dobré počítat s různými možnostmi přístupů na web, a podle nich stránky optimalizovat tak, aby se zobrazovaly na všech zařízeních správně. To lze vyřešit několika způsoby.

Vedle mobilní verze e-shopu, která se od „velkých“ webových stránek liší množstvím stahovaných dat, je možné využít responzivní design webu, díky kterému se stránky přizpůsobí danému zařízení, na kterém si je člověk prohlíží.

Responzivní šablona má oproti mobilní verzi obchodu výhodu, že stačí spravovat jen jednu webovou stránku a vše máte přehledně na jednom místě. Navíc nehrozí, že zákazník uvidí jiné informace při prohlížení přes telefon a jiné při prohlížení na počítači.

Pro nakupování výhradně prostřednictvím chytrých telefonů lze také vytvořit speciální mobilní aplikaci, kterou si zákazník stáhne do telefonu a posléze do e-shopu vstupuje rovnou přes ni. Odpadá tak vyťukávání adresy obchodu do vyhledávačů a prohlížečů, zpomalování načítání kvůli různým animacím nebo stahování nepotřebných dat a podobně.

Zkrátka stačí jednou kliknout a zákazník může hned vybírat. Některé aplikace lze navíc nastavit tak, aby šly využívat i offline v místech bez internetového pokrytí, což mnoho lidí též ocení.

 Autor je CEO společnosti Shoptet.cz.








Úvodní foto: Shoptet

Komentáře