Česká Konica Minolta v roce 2017 úspěšně rostla a pokračovala v transformaci

Společnost v roce 2017 vykázala růst obratu i zisku, ale především se jí velmi dobře dařilo v žádoucích oblastech softwarových řešení a IT služeb. Transformace výrobce tiskáren v poskytovatele řešení je podle všeho na dobré cestě.

Česká Konica Minolta v roce 2017 úspěšně rostla a pokračovala v transformaci



Česká pobočky společnost Konica Minolta vykázala za rok 2017 tržby ve výši 1,83 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o necelá 4 %. Za růstem stojí zejména dynamický vývoj prodejů v segmentu IT služeb (ITS). Zisk před zdaněním společnosti pak vyrostl o 11 % 120 milionů korun.

Naše ziskovost roste zejména díky větším prodejům služeb s vyšší přidanou hodnotou. V praxi naplňujeme globální strategii, která podporuje postupný přechod Konica Minolta od prodejů tiskových řešení k poskytování softwarových služeb,“ uvedl generální ředitel českého zastoupení Pavel Čurda.

Prodej IT služeb dynamicky roste a dnes už se na celkovém obratu společnosti podílí 15 procenty. Největší příležitost k dalšímu rozvoji vidíme ve službách spojených s digitalizací dokumentů a řízením firemních procesů, v moderních sledovacích systémech nebo také v segmentu průmyslového tisku,“ dodal Čurda.

Jen v oblasti softwarových řešení dosáhla Konica Minolta obratu ve výši 252 milionů korun, což představuje 27 % meziroční zvýšení. Silné tempo růstu v tomto segmentu vedl ke změně řízení přímého prodeje a česká pobočka nyní disponuje trojicí nových oddělení zaměřených přímo na IT služby a inovativní produkty.

V oblasti nepřímého prodeje vykázala Konica Minolta výsledky srovnatelné s rokem 2016 a i v této oblasti zaznamenala silný zájem o IT služby s nárůstem prodeje o zhruba 40 %. Společnost uvádí, že pro své partnery v této souvislosti připravuje vzdělávací semináře a zajímavé bonusy.

Konica Minolta dále uvádí, že v tradiční oblasti tiskových řešení v ČR drží pozici lídra mezi dodavateli barevných i černobílých zařízení formátu A3. Největší podíl má také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu a v případě černobílých produkčních strojů její podíl dosahuje dokonce 70,8 %.

V letošním roce se pak chce společnost zaměřit na několik oblastí. V první řadě půjde o segment průmyslového tisku, ale stranou nezůstanou ani kamerové systémy nebo nová generace řešení Workplace Hub. Další změnou bude přejmenování dceřiné společnosti Webcom na Konica Minolta IT Solutions a její užší napojení na hlavní strukturu.

Zdroj: Konica Minolta, ChannelWorld








Úvodní foto: © pressmaster - Fotolia.com

Komentáře