Společnost Lenovo si po průzkumu povědomí o značce v oblasti notebooků nechala provést obdobný průzkum týkající se tabletů. Výsledky ukázaly, že spontánní znalost tabletů značky Lenovo v ČR stoupla proti loňskému podzimu o více než třetinu na 52 %, podpořená znalost pak dosáhla 72 %.
„Zájem o tablety se již několik let kontinuálně zvyšuje. Jsou snadno přenositelné a čím dál výkonnější, takže se pro tablety rozhodují i uživatelé, kteří jejich nákup zprvu odmítali. Tablety už nepředstavují jen módní doplněk. Jejich nabídka na trhu a funkční možnosti se neustále zvyšují a navíc se tato zařízení stávají i cenově dostupnějšími,“ uvedla Lucie Hajdová, marketingová manažerka Lenovo Česká republika.
S tvrzením o rostoucím zájmu o tablety, si s odvoláním na nejnovější data od IDC, dovolíme nesouhlasit, neboť trh v regionu střední a východní Evropy se v prvním kvartálu 2015 naopak propadl o více než pětinu.
Na druhou stranu, Lenovo navzdory těmto nepříznivým podmínkám prodalo o 20 % více tabletů než o rok dříve a poskočilo díky tomu ze čtvrté na druhou příčku žebříčku výrobců.
Lenovo uvádí, že jeho značka má na českém trhu tabletů stabilní a silnou pozici. Průzkum ukázal, že ve srovnání s loňským rokem téměř čtyřikrát vzrostl počet uživatelů, kteří by při nákupu tabletu spontánně sáhli po značce Lenovo. Značka je také na prvním místě v rámci zákaznické loajality.
Průzkum byl na reprezentativním vzorku 600 obyvatel České republiky ve věku od 15 do 50 let.
Zdroj: Lenovo, ChannelWorld