Česká Konica Minolta v roce 2017 úspěšně rostla a pokračovala v transformaci

6. 6. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © pressmaster - Fotolia.com
Společnost v roce 2017 vykázala růst obratu i zisku, ale především se jí velmi dobře dařilo v žádoucích oblastech softwarových řešení a IT služeb. Transformace výrobce tiskáren v poskytovatele řešení je podle všeho na dobré cestě.

Česká pobočky společnost Konica Minolta vykázala za rok 2017 tržby ve výši 1,83 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o necelá 4 %. Za růstem stojí zejména dynamický vývoj prodejů v segmentu IT služeb (ITS). Zisk před zdaněním společnosti pak vyrostl o 11 % 120 milionů korun.

Naše ziskovost roste zejména díky větším prodejům služeb s vyšší přidanou hodnotou. V praxi naplňujeme globální strategii, která podporuje postupný přechod Konica Minolta od prodejů tiskových řešení k poskytování softwarových služeb,“ uvedl generální ředitel českého zastoupení Pavel Čurda.

Prodej IT služeb dynamicky roste a dnes už se na celkovém obratu společnosti podílí 15 procenty. Největší příležitost k dalšímu rozvoji vidíme ve službách spojených s digitalizací dokumentů a řízením firemních procesů, v moderních sledovacích systémech nebo také v segmentu průmyslového tisku,“ dodal Čurda.

Jen v oblasti softwarových řešení dosáhla Konica Minolta obratu ve výši 252 milionů korun, což představuje 27 % meziroční zvýšení. Silné tempo růstu v tomto segmentu vedl ke změně řízení přímého prodeje a česká pobočka nyní disponuje trojicí nových oddělení zaměřených přímo na IT služby a inovativní produkty.

V oblasti nepřímého prodeje vykázala Konica Minolta výsledky srovnatelné s rokem 2016 a i v této oblasti zaznamenala silný zájem o IT služby s nárůstem prodeje o zhruba 40 %. Společnost uvádí, že pro své partnery v této souvislosti připravuje vzdělávací semináře a zajímavé bonusy.

Konica Minolta dále uvádí, že v tradiční oblasti tiskových řešení v ČR drží pozici lídra mezi dodavateli barevných i černobílých zařízení formátu A3. Největší podíl má také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu a v případě černobílých produkčních strojů její podíl dosahuje dokonce 70,8 %.

bitcoin školení listopad 24

V letošním roce se pak chce společnost zaměřit na několik oblastí. V první řadě půjde o segment průmyslového tisku, ale stranou nezůstanou ani kamerové systémy nebo nová generace řešení Workplace Hub. Další změnou bude přejmenování dceřiné společnosti Webcom na Konica Minolta IT Solutions a její užší napojení na hlavní strukturu.

Zdroj: Konica Minolta, ChannelWorld

Čtěte dále

Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem