Společnost Apple si pro své chytré hodinky Apple Watch připravila speciální model prodeje. Zákazník nebude moci jednoduše přijít do obchodu a koupit si je, natož si je pořídit on-line a nechat si je doručit domů. Cesta k vlastnictví Apple Watch povede (přinejmenším zpočátku) výhradně skrz předem rezervované schůzky v prodejně Apple Store.
Zákazník si v rámci tohoto modelu vybere konkrétní variantu Apple Watch a zarezervuje si datum a čas schůzky v nejbližší prodejně. Tam se mu dostane patnáctiminutového předvedení funkcí a vyzkouší si, zda mu hodinky sedí.
Komentátoři se shodují, že si Apple chce tímto způsobem vytvořit „věrozvěsty“, kteří budou po této schůzce jeden na jednoho šířit slávu nových hodinek mezi své přátele a rodinu. Zároveň může jít o elegantní způsob, jak vyřešit případný počáteční nedostatek vyrobených kusů.
Předvoj velkých změn?
Stephen Baker, analytik společnosti NPD Group, vyjádřil svou obavu, zda se Apple nechystá proměnit své prodejny v showroomy a proměnit svůj obchodní model na systém osobních setkání. To by totiž nekorespondovalo se současnou strategií, kdy zejména v USA probíhá prodej většiny iPadů i iPhonů skrze externí prodejce.
Hlavní Bakerova obava se týká toho, zda zaměření na Apple Watch neodradí zákazníky, kteří by chtěli navštívit prodejnu Applu a koupit si některý z jiných produktů.
Apple v souvislosti s Apple Watch přinesl do svého obchodního modelu již několik nových prvků. Hodinky nechce prodávat jako kus elektroniky, ale jako módní doplněk. V návaznosti na to nedávno oznámil, že hodinky hodlá prodávat vedle šperků a designového zboží v luxusních obchodních domech.
Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld