Chytré hodinky Apple Watch ještě ani nejsou na trhu, a už jim analytici věští roli lídra segmentu nositelné elektroniky. Čím to? Vyniká snad tento model výrazně nad produkty konkurence?
Nevyniká, alespoň ne z technologického hlediska, tvrdí Kevin Paul Scott, spoluzakladatel konzultační společnosti ADDO. Výhoda Apple Watch podle něj tkví v něčem docela jiném.
Pojďme však na začátek. Předprodej Apple Watch začne 10. 4. a k dispozici budou modely od 349 dolarů do 10 000 dolarů (čtete dobře, bude totiž ze zlata). Hodinky nabídnou až 18hodinovou výdrž baterie, bezdrátové dobíjení a řadu funkcí, od upozornění aplikací, přes hlasové ovládání a zadávání pokynů pro Siri až po senzory tělesných funkcí pro využití ve fitness.
To však není nic revolučního, technické parametry Apple Watch jsou podobné tomu, co mohou nabídnout konkurenční Samsung Gear 2 nebo LG G Watch R. Rozdíl je tedy jinde – podle Scotta jde o způsob prodeje.
Apple totiž disponuje velmi propracovanou koncepcí svých značkových prodejen a s příchodem Apple Watch údajně plánuje jejich předělání do podoby připomínající klenotnictví.
Ano, Apple Watch budou prodávané jako módní doplněk a Apple má údajně pracovat na tom, aby je tak vnímal i spotřebitel. Právě tato změna vnímání se má stát klíčem k tomu, aby Apple ovládl „nositelný“ segment.
„Za několik let, až lidem dojde, že například Android nabízí lepší technologie, už bude Apple stát v čele trhu,“ dodává Kevin Paul Scott.
Špatnou zprávou pro resellery je, že z tohoto způsobu prodeje pro ně byznys nekouká. Pokud se navíc nepodaří vyvinout dostatečná platforma vč. zabezpečení, nenaleznou s Watch uplatnění ani ve firemním segmentu.
Zdroj: IDG News Service