Společnost Canalys vydala předpověď vývoje trhu trhu elektronických náramků v roce 2015. Canalys očekává nárůst globálního trhu o 129 % ve srovnání s rokem 2014 a prodej 43,2 milionu jednotek, z toho 15 milionů základních a 28,2 chytrých náramků.
Canalys zařízení dělí na podle toho, zda na nich lze spouště aplikace třetích stran (chytré), nebo ne (základní).
Apple již teď pasován na vítěze
Od uvedení Apple Watch (na fotografii) uplynulo jen pár desítek hodin, ale Canalys již vidí Apple na pozici lídra segmentu chytrých náramků, kde v letošním roce kraluje Samsung.
Důvodem je, že Apple podle analytiků Canalysu dokázal odpovědět na základní otázku ohledně nositelné elektroniky, a sice proč by o ni měli mít zákazníci zájem.
Jeho nové zařízení nabízí zdravotní, fitness i komunikační funkce, stejně jako navigaci, monitorování tělesné aktivity nebo možnost mobilní platby. Pořád však bude muset zákazníky přesvědčit ohledně výdrže baterie.
Na trh se zároveň tlačí čínští výrobci s levnými zařízeními, například Xiaomi se svým Mi Band. Vedle toho se úspěšně vyvíjí ekosystém postavený na Android Wear. Jen Google bude podle Canalysu muset zapracovat na své strategii, aby dokázal Applu konkurovat.
Historie se bude opakovat
V oblasti základních náramků má ještě v blízké budoucnosti pokračovat úspěch značek Fitbit and Jawbone, stojící na nízkých cenách.
Canalys však varuje, že rozvoj v oblasti chytrých náramků a s ním spojený pokles cen, může způsobit obdobnou situaci, jakou trh zažil po masivním rozšíření a pádu cen chytrých telefonů. Základní náramky má čekat podobný osud, jaký tehdy zažily „hloupé“ telefony.
Graf – Prognóza vývoje segmentů základních a chytrých náramků v roce 2015
Zdroj: Canalys