Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi se pouští do oblasti nositelné elektroniky. Představila chytrý náramek Mi Band a netají se vysokými ambicemi, když její CEO Lei Jun uvedl, že je přesvědčen, že se zařízení „brzy stane nejprodávanějším chytrým náramkem na světě“.
Xiaomi se chce i v novém segmentu držet své strategie založené na nízkých cenách. Mi Band má stát jen 13 dolarů, za které nabídne voduvzdornost, 30denní výdrž baterie, fitness funkce, budík nebo interakci s chytrým telefonem, například takovou, že jej při přiblížení automaticky odemkne.
Společnost zatím neuvedla konkrétní datum uvedení na trh ani regiony, v nichž bude Mi Band dostupný, dá se však očekávat, že bude součástí její expanze mimo čínský trh.
Na něm je společnost v současnosti trojkou, ale její cesta na globální trh bude ještě dlouhá, zejména pokud se bude držet své dosavadní prodejní strategie. Aby mohlo co nejvíce snížit cenu svých zařízení, neprodává Xiaomi svá zařízení prostřednictvím tradičního obchodního modelu. Místo toho prodává protřednictvím svého e-shopu a její marketing silně spoléhá na to, že si uživatelé o jejích produktech sami povědí mezi sebou.
Zdroj: IDG News Service