Microsoft se vzdává svého cíle, miliarda zařízení s Windows 10 do tří let nebude

19. 7. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Microsoft
Ambiciózní cíl, který možná nebyl cíl, ale spíše veřejně deklarované očekávání, padl. Microsoft uznal, že do poloviny roku 2018 na světě nebude miliarda aktivních zařízení s Windows 10. Může za to propad trhu PC, ale zejména krach mobilní strategie společnosti.

Microsoft oznámil to, co již bylo nějakou dobu jasné – firma nesplní svůj cíl dosáhnout do poloviny roku 2018 jedné miliardy aktivních zařízení s Windows 10. Společnost je sice spokojená se svými dosavadními výsledky, ale „zaměření jejího byznysu s telefony“ jí nedovolí dosáhnout kýženého čísla do konce finančního roku, který končí k 1. 6. 2018.

Cíl pokořit miliardovou hranici vyslovil šéf Microsoftu pro oblast operačních systémů Terry Myerson v květnu 2015, tedy několik měsíců před uvolněním „desítek“ na trh. Mnozí komentátoři, mezi nimi i „náš“ Gregg Keizer, se již tehdy zdvořile ptali, kde chce Microsoft tu miliardu vzít.

Telefony příliš nepomohly

Pochyby tehdy byly na místě i proto, že ještě nebylo úplně jasné, že Windows 10 budou zastřešujícím systémem pro všechny typy zařízení, tedy nejen PC. Jak se však později ukázalo, ani toto rozšíření nakonec nepomohlo.

Zmíněné „zaměření byznysu s telefony“ je eufemismem pro smutný krach mobilní strategie Microsoftu, jehož podíl mezi operačními systémy se již nepočítá na procenta, nýbrž na promile. Firma propustila řadu klíčových zaměstnanců v mobilní divizi a přestože řada komentátorů a uživatelů vyhlíží Surface Phone, Microsoft zatím mlčí.

Vzhledem k tomu, že si Microsoft do zmíněné miliardy zařízení s „desítkami“ promítl svá přání týkající se prodeje mobilních zařízení, která se ukázala jako nereálná, bude si na pokoření milníku muset počkat o trochu déle. Poslední čísla z letošního května zatím hovoří o 300 milionech aktivních zařízení .

Je to tragédie?

Otázkou zůstává, co toto oznámení znamená. Je to selhání v přímém přenosu, ostuda a tragédie? Někteří analytici, mezi nimi například J. P. Gownder z Forresteru, se domnívají, že nikoliv.

Z určitého hlediska si myslím, že vlastně o nic nejde. Ano, nastavit taková očekávání asi nebylo úplně nejmoudřejší, ale řekl bych, že to Microsoft nepovažoval za cíl, ale spíše za ambici. Jenže když už to vypustili ven, lidé to pochopili jako kritérium úspěchu,“ uvedl Gownder.

S jeho slovy souhlasí i Merv Adrian z Gartneru, podle něhož jsme se stali svědky procesu, který se odehrává ve všech podnicích, jen s tím rozdílem, že Microsoft to udělal veřejně a transparentně.

Tohle musíme zasadit do kontextu. Všechny podniky v průběhu času upravují své cíle a očekávání, ať už jde o projekty, finanční výsledky nebo výsledky prodeje. Podívají se na to, co se zatím udělalo, a pokud provedené kroky nevedou ke kýženému výsledku, změní stategii,“ řekl Adrian.

bitcoin školení listopad 24

Adrian Microsoft chválí za vyšší transparentnost, která nastala po nástupu Satyi Nadelly na pozici CEO. Zároveň však dodává, že pokud firma veřejně deklaruje to, co se jinde považuje za interní cíl, musí počítat s odpovídající veřejnou reakcí. Microsoft dostal lekci, kterou si zřejmě bude nějakou dobu pamatovat.

Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld

Čtěte dále

Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi