Fúze společnosti Datart se skupinou HP Tronic postoupí začátkem srpna do finální fáze. Od srpna začne postupná přeměna vybraných prodejen Euronics, provozovaných HP Tronicem na značku Datart. Ten o tom informoval v oznámení.
Do konce roku tak Datart, který se začátkem srpne stane plně součástí skupiny HP Tronic, téměř zdvojnásobí počet prodejen na českém a slovenském trhu na celkových více než 110. Na českém trhu by mělo být do konce roku sto prodejen Datart.
„Zastřešení elektro prodejen jednou značkou Datart je logickým krokem... Silné zázemí skupiny HP Tronic a mnoholeté zkušenosti elektrospecialisty umožní Datartu rozšiřovat nabídku produktů a služeb. Zároveň zachováme vysoký standard péče o zákazníky,“ vysvětlil v oznámení Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP Tronic.
Maloobchodní řetězec Datart tvoří nyní 57 prodejen se sedm kuchyňskými studii, z nichž 42 se nachází v České republice a patnáct na Slovensku.
Skupina HP Tronic aktuálně provozuje 67 prodejen Euronics v České republice. Plán skupiny je, aby každý zákazník měl prodejnu Datartu v dojezdové vzdálenosti do 30 minut od svého bydliště.
Logistiku širokého řetězce chce skupina podpořit moderním logistickým centrem v Jirnech. „Například vybrané malé pražské prodejny budeme zavážet několikrát denně zbožím, které si zákazníci objednají v e-shopu s vyzvednutím v prodejně,“ dodává Večeřa.
Vedle toho Datart pokračuje v přeměně stávajících prodejen do unikátního konceptu Prodejna 21. století, jehož hlavním motivem je humanizace prostoru. Koncept představil na podzim v roce 2015 a dále ho rozvíjí.
Spojení skupiny HP Tronic a Datartu na českém a slovenském trhu byla loni na podzim schválena Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a Protimonopolným úradem Slovenskej republiky.
V roce 2017, již po fúzi s Datartem, činil obrat skupiny 15 miliard Kč a zisk 81,6 milionů korun. V současné době skupina zaměstnává 2 900 pracovníků.
HP Tronic se k 1. srpnu stane nástupnickou organizací obou, do té doby samostatně fungujících, společností. Finálním spojením obou společností vzniká na českém a slovenském trhu síť zhruba 130 elektro prodejen, které každý rok navštíví více než 22 milionů zákazníků.
Zdroj: Datart