Pilotní provoz plně automatizované prodejny společnosti Alza.cz na pražské Floře, který byl spuštěn na počátku ledna 2018, dopadl dobře. Prodejna přinesla obrat ve výši 13 milionů korun a zákazníci podle zpětné vazby ocenili dostupnost, rychlost a také soukromí.
Nakupující podle Alzy často využívali možnost kontaktu s obchodníky přes video-terminál. Denně takto probíhaly desítky hovorů, přičemž zákazníci primárně žádali o pomoc s výběrem produktů, ale mnohdy je zajímala i samotná provozovna.
„Máme velikou radost, že uživatelská zkušenost vyšla tak pozitivně. Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz.
Jelikož se koncept osvědčil, Alza v létě se plánuje spuštění druhé Prodejny budoucnosti, a to kousek od metra Budějovická. Ta ale dozná určitých změn a vylepšení, která vyplynula ze zkušeností s pilotním provozem první provozovny.
Pro zajímavost přikládáme graf průměrné hodinové návštěvnosti za poslední tři měsíce. Lze usuzovat, že zákazníci nejraději nakupovali cestou domů z práce.
Graf – Návštěvnost Prodejny budoucnosti Alza.cz podle hodin
Zdroj: Alza.cz