Netretail Holding, mateřská společnost Mall.cz, dosáhla v minulém fiskálním roce, který skončil 31. 3. 2014, konsolidovaného obratu ve výši 8 mld. Kč, což znamená meziroční růst o 34 %.
Výsledky skupiny zahrnují pět zemí střední a východní Evropy: Česko (Mall.cz), Slovensko (Mall.sk), Polsko (Mall.pl), Maďarsko (Mall.hu) a Slovinsko (Mimovrste.com).
V ČR byl Mall za uplynulý fiskál ziskový. „Naše strategie je výrazně růstová, což znamená, že zdroje investujeme do dalšího rozvoje. I přesto Mall.cz ve skončeném fiskálním roce dosáhl v Česku zisku 9,5 mil. Kč,“ uvedl v tiskovém oznámení Marek Liška, generální ředitel společnosti v ČR.
Společnost Internet Mall a. s. (Mall.cz) navýšila v uplynulém roce základní kapitál o 145 mil. Kč na současných 289 mil. Kč. Další navýšení o zhruba 200 mil. Kč údajně plánuje v následujících měsících. Obrat v ČR e-tailer nezveřejnil.
Zdroje chce skupina využít zejména k další expanzi na internetovém trhu v regionu střední a východní Evropy, kde působí.
Inovace za uplynulý rok
Mall.cz zavedl ve svém fiskálním roce 2013/14 plošně dopravu zdarma, což zvyšuje tlak na jeho ziskovost. Dále společnost rozšířila pobočkovou síť z 10 prodejen na 15 a uvedla vlastní kreditní karty ve spolupráci s Citibank. Letos v dubnu obchod redesignoval.
Mall.cz vlastní Netretail Holding BV, který patří do celosvětové finanční skupiny Naspers, jejíž akcie jsou obchodovány na burze v Johannesburgu.
Za rok 2013 mezi konkurenty dosáhla Alza.cz 20% růstu obratu na 9,22 miliardy korun, CZC.cz oznámil 40% růst tržeb na 1,75 miliardy korun a za první pololetí roku 2014 pak další meziroční navýšení tržeb o 49 %.
Zdroj: Mall.cz, ChannelWorld