Zdarma a splátky, to jsou nejčastější slova v newsletterech českých e-shopů (VIVmail.cz)

1. 12. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
V říjnu a listopadu e-shopy lákají na dárky zdarma, v prosinci na poslední příležitosti a výprodeje. Ve vánočním období newslettery nejčastěji přicházejí v pondělí a úterý odpoledne.

Společnost VIVmail.cz představila výsledky analýzy, ve které zkoumala, jak největší české e-shopy využívají možnosti komunikace se zákazníky pomocí newsletterů, jak často je posílají, v jaký čas a s jakým obsahem.

VIVmail.cz uvádí, že z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů jsou v ČR dlouhodobě nejaktivnější Okay, Mall, Kasa, Alza, s odstupem pak následují Mironet, LevneElektro, CZC.cz, TSbohemia a Popron

Z pohledu značek patří v newsletterech českých e-shopů mezi nejfrekventovanější jednoznačně Samsung, o třetinu nižší pokrytí má Philips, poloviční Lenovo, Sony, Asus a LG.

Analýza uvádí, že za nejlepší hodinu pro posílání české e-shopy považují odpolední dobu mezi 15-18 hodinou a pak také dopoledne mezi 10-12. Na opačném konci pak přirozeně vede noční čas, kdy nejméně e-mailů přichází mezi 2-4 ráno.

Z hlediska dnů v týdnu vychází z loňských a letošních dat pro posílání vánočních newsletterů jako nejatraktivnější den úterý a pondělí, což platí pro měsíce listopad a prosinec. Přitom v ještě v říjnu se nejvíce nabídek posílalo ve středu a pak ve čtvrtek a pátek. Počet zpráv odesílaných o víkendu se před Vánoci zdvojnásobil, ale i přesto jsou to jasně nejslabší dny.

Mezi nejfrekventovanější slova ve vánočních newsletterech kromě spojek a předložek patřily v říjnu zdarma, splátky a sleva, v listopadu to byla slova ceny, dárky a zdarma. V prosinci 2014 to pak byla slova splátky, výprodej a poslední. S tím souvisí také údaje o speciálních nabídkách, či bonusech, které se k nákupu zákazníkům nabízejí.

Jednoznačným tahákem od října do prosince je podle VIVmail.cz každoročně doprava zdarma, jejíž nabídka u konkrétních produktů října na listopad vzrostla, mimo jiné díky akci Den dopravy zdarma, o 50 % a i v prosinci by podle loňských zkušeností měla zůstat podobně vysoká.

ICTS24

Z loňských a letošních údajů vyplývá, že dárky zdarma se dávají nejvíce v listopadu a v říjnu a v prosinci je jejich nabídka o třetinu nižší.

Zdroj: VIVmail.cz

Čtěte dále

AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC