Společnost VIVmail.cz představila výsledky analýzy, ve které zkoumala, jak největší české e-shopy využívají možnosti komunikace se zákazníky pomocí newsletterů, jak často je posílají, v jaký čas a s jakým obsahem.
VIVmail.cz uvádí, že z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů jsou v ČR dlouhodobě nejaktivnější Okay, Mall, Kasa, Alza, s odstupem pak následují Mironet, LevneElektro, CZC.cz, TSbohemia a Popron.
Z pohledu značek patří v newsletterech českých e-shopů mezi nejfrekventovanější jednoznačně Samsung, o třetinu nižší pokrytí má Philips, poloviční Lenovo, Sony, Asus a LG.
Analýza uvádí, že za nejlepší hodinu pro posílání české e-shopy považují odpolední dobu mezi 15-18 hodinou a pak také dopoledne mezi 10-12. Na opačném konci pak přirozeně vede noční čas, kdy nejméně e-mailů přichází mezi 2-4 ráno.
Z hlediska dnů v týdnu vychází z loňských a letošních dat pro posílání vánočních newsletterů jako nejatraktivnější den úterý a pondělí, což platí pro měsíce listopad a prosinec. Přitom v ještě v říjnu se nejvíce nabídek posílalo ve středu a pak ve čtvrtek a pátek. Počet zpráv odesílaných o víkendu se před Vánoci zdvojnásobil, ale i přesto jsou to jasně nejslabší dny.
Mezi nejfrekventovanější slova ve vánočních newsletterech kromě spojek a předložek patřily v říjnu zdarma, splátky a sleva, v listopadu to byla slova ceny, dárky a zdarma. V prosinci 2014 to pak byla slova splátky, výprodej a poslední. S tím souvisí také údaje o speciálních nabídkách, či bonusech, které se k nákupu zákazníkům nabízejí.
Jednoznačným tahákem od října do prosince je podle VIVmail.cz každoročně doprava zdarma, jejíž nabídka u konkrétních produktů října na listopad vzrostla, mimo jiné díky akci Den dopravy zdarma, o 50 % a i v prosinci by podle loňských zkušeností měla zůstat podobně vysoká.
Z loňských a letošních údajů vyplývá, že dárky zdarma se dávají nejvíce v listopadu a v říjnu a v prosinci je jejich nabídka o třetinu nižší.
Zdroj: VIVmail.cz