Den dopravy zdarma přinesl zvýšení počtu objednávek v e-shopech o 126 % (Acomware)

Letošní ročník akce přinesl 6% nárůst objednávek oproti tomu loňskému. Do akce se zapojilo bezmála 1 600 tuzemských e-shopů.

Den dopravy zdarma přinesl zvýšení počtu objednávek v e-shopech o 126 % (Acomware)



Ve dnech 18. a 19. listopadu se uskutečnil další ročník akce Den dopravy zdarma. V letošním roce se do akce zapojilo téměř 1 600 českých e-shopů, o několik set více než v roce 2014. Společnost Acomware se při této příležitosti zaměřila na data několika desítek e-shopů s různým sortimentem, které se akce aktivně zúčastnily a provedla jejich analýzu.

Analýza ukázala, počet objednávek v měřených e-shopech během Dne dopravy zdarma vyrostl o 126 % oproti měsíčnímu průměr, což je velmi podobný výsledek jako před rokem (tehdy to bylo o 130 %). Ve srovnání s loňským ročníkem pak počet objednávek vyrostl přibližně o 6 %.

Graf 1 - Vývoj počtu objednávek za listopad 2014 a 2015Acomware - vývoj objednávek, listopad 2015

Zdroj: Acomware

Podle Ondřeje Klegy ze společnosti Acomware se na výsledcích podílí celá řada faktorů: „Samozřejmě vše závisí na segmentu, podpoře akce a dalších aspektech. V souvislosti s akcí letos hodně meziročně vyrostli například prodejci oblečení, domácího textilu, hudebnin nebo i elektroniky.“

Silné bylo pro české e-shopy už úterý, které následovalo po prodlouženém víkendu. V tento den měřené e-shopy rostly meziročně o 27 %. Samotný měsíc listopad je zatím u sledovaných e-shopů mírně za očekáváním, když za prvních 19 dní rostly v průměru o 17 %.

To je o něco méně, než odhadujeme v našich prognózách. Přesto stále věříme, že ve čtvrtém čtvrtletí e-shopy porostou o minimálně 20, v lepším případě i 25 % oproti roku 2014. Vánoční sezóna se totiž každý rok posouvá, obchodníci by se proto měli připravit hlavně na začátek prosince,“ uvedl Ondřej Klega.

Den dopravy zdarma přinesl e-shopům také pokles průměrné hodnoty objednávek. Ve sledovaných e-shopech zákazníci v průměru objednávali za částku 1 632 Kč, což je o 3 % méně než před rokem.

Pokles průměrné objednávky je v případě této akce očekávaný a e-shopy s ním počítají. Oproti ostatním dnům v listopadu průměrná objednávka poklesla asi o čtvrtinu. To bude většina e-shopů hodnotit jako dobrý výsledek,“ domnívá se Klega.

Graf 2 - Srovnání průměrné hodnoty objednávek

Acomware - objednávky v Den dopravy zdarma

Zdroj: Acomware

V souvislosti se Dnem dopravy zdarma připomínáme loňskou analýzu šéfredaktora Jana Mazala, která mírně krotí nadšení z úspěchu Dne dopravy zdarma a klade si otázku, zda se e-shopům skutečně vyplatí.

Pro potřeby analýzy byla použita data největších klientů společnosti Acomware, kteří se do akce zapojili, přičemž každý z těchto obchodů nabízí jiný druh zboží. Ze srovnání byly vyřazeny e-shopy, které se akce Den dopravy zdarma v roce 2014 nezúčastnily.

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © mangostock - Fotolia.com

Komentáře