Amazon údajně připravuje svůj vlastní chytrý telefon a letos v září ho chce začít dodávat na trh. Ta představa se může zdát nepravděpodobná, případně riskantní, ale pro tohoto ambiciózního obra na poli e-tailu, zařízení nebo obsahu by nešlo o nic, co by nějak zvlášť vybočovalo z jeho dosavadního přístupu.
Zprávu o tom, že Amazon vyvíjí telefon, vybavený technologií sledující pohyb oka a díky tomu schopný zobrazovat ve 3D bez použití brýlí, přinesl Wall Street Journal, na základě výpovědi lidí seznámenými s plány společnosti. Telefon má být oznámený v červnu a na trh by se měl dostat v září, jakkoliv se tyto termíny ještě mohou změnit.
Amazon sice dosud žádný telefon nevyvinul a jít do souboje s Applem a Samsungem je jen pro odvážné. ale o této společnosti se rozhodně nedá říci, že by se kdy bála zkoušet nové věci. Jen za poslední dobu například představila koncept doručování zboží pomocí dronů, hůlku Dash pro objednávání potravin nebo streamovací zařízení Fire TV.
Poslední jmenované je reakcí na příchod Apple TV a Google Chromecast na trh. Vyznačuje se vysokým výkonem, nabídkou her nebo dálkovým ovládáním, které reaguje na hlasové příkazy. Dále umožňuje propojit televizi s tabletem Kindle Fire.
Je možné, že vyvíjený telefon bude, stejně jako výše uvedená zařízení, sloužit jako prodejní kanál pro obsah, spíše než aby sám o sobě přinášel zisk.
Amazon již dnes nabízí nákupní aplikace pro většinu telefonů, stejně mobilní verze své čtečky Kindle. Musí k tomu však využívat platformy konkurence. S vlastním telefonem, stejně jako již dříve s vlastním tabletem, by Amazon mohl poskytovat svůj vlastní obsah a on-line obchody téměř odkudkoliv
Co se týče údajné schopnosti zobrazovat 3D obsah bez použití brýlí, jde o projev podobného inovátorského přístupu, jaký Amazon předvedl například při zavedení podpory volání u chatovací funkce Mayday na tabletech Kindle Fire.
Amazon by s vlastním telefonem předvedl podstatně smělejší vstup na mobilní trh, než na jaký si troufl Facebook, který se spokojil se speciálním modelem od HTC a rozhraním Facebook Home pro telefony postavené na Androidu.
Jen smělost však Amazonu k vybudování pozice na mobilním trhu stačit nebude. Samsung a Apple zde v loňském roce podle IDC dohromady drželi 46,6% podíl, zatímco žádný jiný výrobce nepřekročil 5 %.
Zdroj: IDG News Service