Společnost Sharp uspořádala ve svých pražských kancelářích setkání, na kterém představila novinky v tiskovém a vizuálním portfoliu a také v partnerské podpoře. K účastníkům promluvili ředitel české a slovenské pobočky Tomáš Hudec, produktový manažer Alexandr Stočes a sales manažer Lukáš Krejčů.
Logo, program a 8K
První, symbolickou, ale neméně důležitou novinkou je změna loga. Samotné grafické provedení zůstává stejné, nově se však součástí loga stává firemní motto „Be Original“, což má reflektovat základní hodnotu Sharpu v podobě originality. Výrobce tím chce zároveň deklarovat svůj cíl stát se inspirativní globální značkou.
Druhou novinkou, která je významná zejména pro partnery Sharpu, je chystaný program. Bližší detaily se sice dozvíme až před jeho spuštěním na počátku letošního dubna, ale podle Tomáše Hudce chce Sharp „standardizovat“ podporu a nabídnout svým partnerům transparentní program se třemi jasně definovanými úrovněmi, kritérii a benefity.
Třetí zásadní novinkou pak bylo nastínění celkové vize společnosti. Sharp chce v budoucnu zásadně promluvit do dění v oblasti IT prostřednictvím konceptu AIoT, kombinujícího umělou inteligenci s internetem věcí, a vizuálních technologií s rozlišením 8K. Na těchto dvou pilířích chce výrobce postavit svou expanzi v následujících letech.
Tiskové portfolio myslí na bezpečnost
Následovala prezentace novinek v tiskovém portfoliu, kde Sharp nedávno představil hned deset nových A3 modelů v řadě MX společně se zcela novou dvojicí A4 modelů MX-B355W a MX-B455W. A jelikož se oblast tisku v dnešní době netočí okolo hardwaru, nýbrž okolo služeb, Sharp nezaspal ani v tomto ohledu.
Alexandr Stočes zmínil čerstvě uzavřené partnerství se společností PaperCut International v regionu střední a východní Evropy. Díky této spolupráci začaly multifunkce Sharp podporovat software PaperCut MF, který nabízí funkce pro snížení odpadu a nákladů na tisk, stejně jako zabezpečení tisku citlivých dokumentů.
Zabezpečení si zasloužilo svou vlastní pasáž, zejména kvůli blížícímu se zavedení nového režimu ochrany osobních údajů podle nařízení GDPR. Zástupci Sharpu ilustrovali, jak jsou jejich tisková řešení v tomto ohledu připravena, od šifrování dokumentů přímo na úložišti tiskárny a zabezpečení sítí až po čtečky čipových karet a pull printing.
Obří displej místo projektoru v zasedačce
V závěrečné sekci, která se týkala vizuálních řešení, dal Lukáš Krejčů jasně najevo, co si myslí o projektorech v zasedacích místnostech – měly by je nahradit velké displeje! Výrobce k tomuto účelu nabízí například 60“, 70“ a 80“ dotykové modely Big Pad se stylusem a MiniOPS slotem pro integraci přijímače HDBaseT, bezdrátového modemu nebo PC.
Krejčů ještě vysvětlil, proč je výhodné investovat do speciálního řešení a nedávat do zasedaček běžné televize (stručně řečeno: výdrž, jas, možnosti správy a mnoho dalších argumentů) než přešel k oblasti digital signage, kde Sharp plánuje uvést na trh novou základní řadu PN-B a pokročilejší řadu PN-M, které běží na Androidu a budou dostupné ve velikostech od 40“ do 80“.
Na samý závěr, těsně než proběhla praktická prezentace možností „zasedacích“ displejů, rozvinul Lukáš Krejčů vizi Sharpu ohledně 8K technologií. Jakkoliv se zatím jedná o hudbu budoucnosti (byť nepříliš vzdálené), Sharp již disponuje záznamovou i zobrazovací technikou s tímto extrémním rozlišením a plánuje ji nasadit v celé škále vertikál včetně zdravotnictví nebo stavebnictví.
Zdroj: ChannelWorld, Sharp