SAP je hlavním poskytovatelem softwaru, který firmám pomáhá s funkcemi back-office, jako jsou finance nebo řízení dodavatelského řetězce. Nyní chce růst díky propojení dalších CRM služeb, jako jsou e-commerce, analýza dat nebo kustomizovaný prodej.
SAP, který je nyní oceňován na 149 miliard dolarů, se pouští do boje s cloudovým lídrem Salesforce, stejně jako s Oraclem nebo Microsoftem.
Analytici ale připomínají, že SAP přichází do hry pozdě a na svém novém produktu C/4HANA, který má přinést komplexní řešení pro své zákazníky, bude muset tvrdě pracovat.
Jak uvedl Frank Niemann, analytik PAC Germany, když shrnoval svůj dojem z konference SAP Sapphire v Orlandu na Floridě, produkt zatím není hotový. „Jde o sbírku produktů a technologií. Časem z toho bude komplexní balíček, ale zatím je to rozpracovan,“ uvedl Niemann.
CEO SAP Bill McDermott řekl klientům, že se společnost přesouvá od automatizace obchodu k třistašedesátistupňovému přístupu.
CRM roste rychle, strategie je dobrá
Podnikový software je odvětví o hodnotě 200 miliard dolarů a CRM je jeho nejrychleji rostoucím segmentem. Gartner předpovídá, že poroste o 13,5 procent ročně na 82 miliard dolarů do roku 2022, což je dvojnásobný růst oproti ERP segmentu, který tou dobou má dosáhnout hodnoty 48 miliard dolarů.
Analytici považují strategii SAP za dobře zvolenou, ale zároveň zdůrazňují, že se přísliby musí proměnit v realitu. McDermottův slib celkového pohledu na klienta je silnou stránkou SAP. Minulý rok se společnosti podařila akvizice firmy Gigya, díky které převzala 1,3 miliardy klientských profilů.
Nyní se pod značkou SAP Customer Data Cloud specializuje na produkty pro on-line přihlašování, které monitorují a analyzují, jakým způsobem uživatelé pracují na internetu. Tak hluboké porozumění uživatelům je výrazně napřed tradičním metodám masového špatně cíleného rozesílání e-mailů.
Zdroj: IDG News Service