Investice společnosti Ricoh ukazuje jeho strategický zájem zvýšit svou působnost na českém a slovenském trhu. Akvizice společností Impromat CZ a Impromat-Slov byla uzavřena 7. 7. 2015. Hodnotu transakce ani jedna z firem nezveřejnila.
České a slovenské zastoupení společnosti Impromat včetně všech regionálních poboček tak přechází spolu s více než 250 zaměstnanci pod značku Ricoh. Dosavadní obchodní ředitel Impromatu Ivan Konečný byl jmenován jednatelem a generálním ředitelem.
Partneři a zákazníci v obou zemích mají tímto krokem získat přímý přístup k celému portfoliu produktů a služeb značky Ricoh.
David Mills, CEO, Ricoh Europe, v oznámení přímo uvedl, že „tento krok výrazně zvyšuje možnosti pro zákazníky v České a Slovenské republice, kteří teď mají k dispozici celé portfolio produktů a služeb značky Ricoh.“
Nic se nemění, zatím
Ricoh uvádí, že je připraven na model distribučního a partnerského prodeje a bude pokračovat ve vztazích, které si Impromat vytvořil s distributory na českém a slovenském trhu.
Distributorem nižšího a středního segmentu tiskáren a multifunkcí Ricoh je od loňského roku SWS, která získala jako jediná kontrakt pro broadlinový trh. Více se o rozhodnutí spolupracovat s SMB resellery dozvíte v rozhovoru s Annou Duffield.
David Mills v oznámení ujišťuje klienty, že změna bude „bezproblémová“ a že „obchod jako takový zůstává pro všechny zákazníky beze změn, jen je nyní pod značkou Ricoh.“
Akvizice se netýká dalších společností ze skupiny – Impromat Computer zaměřené na dodávky a servis IT infrastruktury a Impromat Klima prodávající klimatizace, tepelná čerpadla a související produkty.
Zdroj: Ricoh Europe, Impromat CZ, ChannelWorld