Digitální transformace je – a v dohledné době také zůstane – velkým tématem podnikového IT. Průzkum společnosti Red Hat a portálu CRN UK mezi evropskými partnery však naznačuje, že zákazníci jsou na ni připraveni více než ti, kdo jim s ní mají pomoci.
Pro oslovené partnery totiž digitální transformace představuje téma spíše ve smyslu problému. Pouze 22 % ze 130 oslovených partnerů se domnívá, že jsou v tuto chvíli schopni pomoci zákazníkům ve všech aspektech digitální transformace.
Napřed je třeba transformovat sebe...
Čím to? Pro 38 % oslovených je hlavní překážkou přechod na nové obchodní modely, například od tradičních licencí k předplatnému. Dalších 29 % se obává, že nedisponuje dostatečnými znalostmi a dovednostmi, aby obstáli v silně konkurenčním prostředí.
Pozoruhodné je, že pro 15 % respondentů je hlavním problémem snaha výrobců udržet je mimo hru (!), což v kontextu masivní a vlastními silami neuspokojitelné poptávky nedává pražádný smysl. Bohužel nevíme, o které výrobce či segmenty trhu se jedná.
Pokud jde o priority, respondenti ve velké většině (61 %) uváděli potřebu získat schopnosti a vědomosti o technologiích. Polovina respondentů mezi priority řadí také přijetí nových obchodních modelů a třetina cítí potřebu umět zastat několik rolí naráz.
Největší poptávka je po cloudu
S tím zřejmě souvisí investice za posledních 12-18 měsíců. Respondenti nejčastěji (29 %) věnovali prostředky na posílení svých konzultačních dovedností, 24 % investovalo do nových technologií, 18 % do školení a 16 % rozšiřovalo svá portfolia.
Z hlediska poptávky zákazníků respondenti nejčastěji uváděli cloud (69 %), což dokazuje, že ačkoliv jsou cloudové služby dostupné již mnoho let, řada organizací se stále nachází na začátku této cesty a hledá partnery, kteří jim pomohou tyto technologie začít využívat.
Red Hat dodává, že tato data jasně ukazují, že samotní zákazníci jsou připraveni na změnu, zatímco partneři mají co dohánět z hlediska vlastní transformace a adaptace na nové poměry, ať už se jedná o složení nabídky, prodejní strategii nebo přidanou hodnotu.
Zdroj: Red Hat