Společnost Sophos zavítala se svou sérií setkání Sophos Partner Roadshow 2018 po vůbec první bratislavské zastávce také do Prahy. Setkání proběhlo dne 30. 10. 2018 a přílákalo desítky zástupců partnerů tohoto výrobce.
Sophos chce spokojenější partnery a více projektů
Dopolední program vedl Patrick Müller, šéf partnerského kanálu Sophosu pro český a slovenský trh, který oznámil záměr výrobce pomoci partnerům zdvojnásobit jejich obrat. Sophos toho chce dosáhnout tím, že bude blíže partnerům a jejich byznysu.
Náš region hraje podle Müllera významnou roli v globálních ambicích Sophosu, což se má v dohledné době promítnout do rozšíření lokálního týmu. Müller uznal, že úroveň podpory dosud nerostla úměrně vůči byznysu, což chce nyní velmi rychle změnit.
V rámci strategie pro současný fiskální rok se chce Sophos kromě zvýšení spokojenosti partnerů zaměřit na koncept Synchronized Security spojující ochranu sítí a ochranu koncových bodů do uceleného přístupu. Müller by zároveň rád viděl více projektů.
Kdo není v cloudu, nezaslouží si dárky
Müller dále hovořil o prodejních argumentech Sophosu, kam řadí zejména široké portfolio s řadou příležitostí pro up-sell a cross-sell, které má malým a středním firmám ušetřit starosti se správou ekosystémů řešení od více výrobců.
Velkou pozornost si podle Müllera zaslouží cloudová konzole Sophos Central, která má partnerům přinést řadu zjednodušení při správě ekosystémů klientů. „Účet je bezplatný, a ten, kdo jej ještě nemá, ať letos nedostane nadílku od Ježíška,“ uzavřel Müller.
V neposlední řadě pak Müller oznámil uvedení nového ceníku, který se má objevit během listopadu a přinese například snížení cen pro produkty chránící koncové body. Sophos chce takto expandovat do oblasti nejmenších organizací, pro které byl dosud drahý.
Jeden příklad za všechny
Zbytek dopoledního a začátek odpoledního programu patřil detailnímu rozboru produktového portfolia a nových verzí řešení, které představili zástupci lokálního i regionálního týmu v čele se sales engineerem Michalem Hebedou.
Poslední prezentace pak patřila Pavlu Kapešovi ze společnosti BR Technology, který prezentoval úspěšnou implementaci široké škály produktů Sophosu napříč členitou mezinárodní strukturou poboček a kanceláří společnosti UnionOcel.
Patrick Müller, který Kapešovi během jeho prezentace sekundoval, zdůraznil několik bodů včetně úspěšné spolupráce partnera a distributora (tím byl v tomto případě Annex Net), cross-sellu mnoha produktů a vytvoření uceleného řešení od jediného výrobce.
Kulaté stoly a živé ukázky
Během poslední části programu se účastníci rozdělili na čtyři skupiny a prostřídali se u stejného počtu kulatých stolů, kde se mohli blíže seznámit s konkrétními formami partnerské podpory nebo zhlédnout praktické ukázky vybraných řešení z dílny Sophosu.
Jiří Kolc u svého stolu rozebral nejdůležitější funkce partnerského portálu včetně modelu registrace projektů nebo nástrojů pro správu obchodních příležitostí. Stručně probral také licenční modely předplatného a i on vyzdvihl užitečnost služby Sophos Central.
Anna Beckerová za asistence gumových kachniček představila marketingové možnosti, jež partnerský portál nabízí. Zároveň zdůraznila, že si je Sophos vědom, že je současný portál poněkud pomalý, a proto společnost připravuje jeho novou verzi.
Zdroj: ChannelWorld