Nákupní rádce Heureka.sk odhaduje, že Slováci utratí za celý rok 2015 v e-shopech 703 milionů eur, což by bylo o 15 % více než za rok 2014. Podíl elektronické komerce na celkovém maloobchodním trhu na Slovensku podle Heureky přesahuje 11 %.
„V prvním pololetí vyrostl obrat e-commerce zhruba o pětinu oproti loňskému roku. V letní sezóně tempo růstu sice zpomalilo, ale vánoční sezóna bude opět silná a díky tomu očekáváme rekordní obrat e-commerce,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.
Spolu s růstem obratu na Slovensku roste i počet e-shopů. Heureka již na slovenském trhu eviduje již 9 355, což je o 12 % více než v roce 2014. Trendem jsou v současné době „extrémy“, tedy velké e-shopy a nákupní galerie na jedné straně a úzce specializované e-shopy na druhé. Na rozdíl od českého trhu není ten slovenský dosud nasycený.
M-commerce budoucností e-commerce
Slováci na internetu nejvíce nakupují elektroniku (40 %) a bílou techniku (21 %). Jde o stabilní kategorie, které však již nedosahují tak dynamického růstu, jako „mladší“ produktové segmenty. On-line prodej jídla a nápojů například vyrostl bezmála o polovinu, prodej v kategoriích hobby a kosmetika a zdraví o třetinu, prodej oblečení o čtvrtinu.
I na Slovensku je patrný silný trend používání mobilních zařízení. Heureka uvádí, že tento trend si vzaly k srdci i některé e-shopy, což je patrné na nárůstu podílu webů optimalizovaných pro tablety a telefony téměř o polovinu na 31 %. V České republice je takových e-shopů pouze 27 %.
Co se týče platebních metod, začínají Slováci volit modernější způsoby. Nejoblíbenějším způsobem platby sice zůstává dobírka (57 %), ale její obliba meziročně klesá. Oblibu si naopak získává platba na odběrném místě (16 %), jíž šlape na paty on-line platba kartou (15 %). Slováci ještě platí bankovním převodem (10 %), všechny ostatní způsoby jsou marginální
Infografika – Přehled trhu e-commerce na Slovensku
Zdroj: Heureka.sk