Portál Heureka.cz odhaduje, že obrat českých e-shopů dosáhne za první pololetí až 35 miliard korun, což by představovalo meziroční růst o pětinu. Za celý rok 2014 dosáhl celkový obrat české elektronické komerce 67 miliard.
„Je to větší částka [odhadovaný pololetní obrat – pozn. red.] , než jaký byl celoroční obrat e-commerce zhruba před šesti lety. A přitom, když to porovnáme se zahraničím, prostor pro růst české e-commerce tu stále je,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel portálu Heureka.cz.
Nakupujeme přes telefon, platíme kartou
Mezi kategorie, jejichž obliba na internetu meziročně výrazněji vzrostla, podle Heureky aktuálně patří jídlo, oblečení nebo kosmetika, které meziročně posílily o více než 30 %. Nejmenší nárůst zájmů naopak zaznamenala elektronika a bílé zboží.
Co se týče platebních metod, nejoblíbenější stále zůstává dobírka, kterou volí 38 % zákazníků . Silně však roste zájem o on-line platby kartou, které v současnosti využívá 13 % spotřebitelů.
Tomáš Braverman závěrem uvádí, že se v první polovině roku 2015 potvrzují dlouhodobé trendy, například mobilní nakupování. Kromě tohoto trendu podle Bravermana zákazníci stále častěji vybírají místo nákupu podle dalších kritérií, jako je způsob platby nebo rychlost doručení zboží.
„V dnešní době tak stále více dochází k prolínání mezi on-line a off-line nákupy,“ uzavírá Tomáš Braverman, v čemž se shoduje s Tomášem Jindříškem ze společnosti Dark Side.
Zdroj: Heureka.cz, ChannelWorld