Skupina eD system group se v roce 2019 spojila s digitálními agenturami Pria a Dark Side do holdingu Digital First Marketing Group (DFMG). Úkolem tohoto uskupení, jak vysvětlili zástupci DFMG v rozhovoru, jenž vyšel v ChannelWorldu 5/2019, je posunout aktivity skupiny eD system za hranice tradiční distribuce. V tomtéž rozhovoru pak poprvé padla zmínka o chystaném řešení pro monitorování e-shopů. Nyní už je tady!
Řeč je o eD analytics, datovém systému, který sbírá údaje ze stovek internetových obchodů. A co s nimi dělá? Přehledně je zpracovává, vytváří dashboardy znázorňující dostupnost daného zboží, informace o jeho cenách i kvalitě zobrazení na e-shopech, a to napříč celou českou a slovenskou scénou.
Co lze z dat zjistit? Například jak si daný produkt či značka stojí v porovnání s konkurencí. Novinka dokáže přesně analyzovat cenotvorbu v libovolných obdobích a segmentech, umí určit, jaké jsou prodejní trendy, a napoví, kdy je vhodné vstoupit na trh s novým produktem.
DFMG vyvinulo nástroj eD analytics primárně pro IT značky. Někteří výrobci počítačů, notebooků, monitorů, projekční techniky a tiskových řešení dlouho neváhali, do projektu se zapojili a již úspěšně pracují s cennými daty. Kromě nich tento nástroj aktivně používá nákupní a marketingové oddělení distributora eD system.
Tím však možnosti využití eD analytics nekončí. V budoucnu bude tento nástroj pomáhat i resellerům, neboť analýza dat kromě jiného odhalí, čím si konkrétní e-shop škodí. Obchodníci díky tomu budou moci svým resellerům moci poskytovat konkrétní rady a eD system i prostřednictvím tohoto nástroje dostojí své vizi být partnerem výrobcům i prodejcům.
Zajímá vás eD analytics? Chtěli byste nástroj vyzkoušet? Kontaktujte nás!
Šimon Churý, marketingový ředitel eD system, 724 222 045, schury@edsystem.cz
Nikola Tůmová, projektová manažerka eD analytics, 728 043 929 nikola.tumova@dark-side.cz