O tom, zda si zákazník přečte vaši zprávu, rozhodnou první tři vteřiny (Inveo)

17. 2. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
Průzkum provedený na vzorku 1,3 miliard e-mailů ukázal, že více než polovina příjemců e-mailů má o relevanci přijaté zprávy jasno do tří vteřin. Chcete-li je oslovit, musí se vám to podařit již v prvních dvanácti slovech.

Společnost Inveo představila výstup z průzkumu společnosti Movable, který se zaměřil na rychlost, s jakou se příjemce e-mailu rozhoduje, zda je pro něj zpráva relevantní, nebo ne. Ukazuje se, že jde jedná o kratičké tři sekundy. Jelikož pak průměrný člověk čte rychlostí až 250 slov za minutu, má odesílatel k dispozici kolem 12 slov, kterými musí okamžitě příjemce přesvědčit, aby pokračoval ve čtení.

Průzkum provedený v roce 2015 na vzorku 1,3 miliardy e-mailů ukázal, že tří sekund se tak rozhodne 51,5 % příjemců, mezi 3 až 15 sekundami 28,7 % příjemců, a více jak 15 sekund potřebuje přemýšlet 19,9 % příjemců. Pokud uživatelé čtou e-maily na mobilních zařízeních, rozhodují se o trochu rychleji (52 % do tří sekund) než pokud si je čtou na PC (49 % do tří sekund).

Newsletterů, spamů a jiných zbytečných e-mailů dostáváme do našich schránek mnoho a reagujeme na ně spontánně a automaticky. E-mail nás proto musí logicky zaujmout ihned. Platí zde určitá analogie s reklamními letáky, které nás buď také zaujmou, anebo nikoliv a ještě u schránky je rovnou vyhodíme,“ komentoval průzkum Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo.

Většina lidí se o čtení e-mailu rozhoduje už na základě předmětu. Ten musí podle Invea být šokující, neotřelý a pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Jenže tuto interpunkci zase penalizují spamové filtry.

Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je podle společnosti Inveo zaručena.

Graf – Rychlost rozhodování o relevanci přijatého e-mailu

bitcoin_skoleni

Rychlost rozhodování o relevanci e-mailu

Zdroj: Inveo

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT