Společnost Inveo představila výstup z průzkumu společnosti Movable, který se zaměřil na rychlost, s jakou se příjemce e-mailu rozhoduje, zda je pro něj zpráva relevantní, nebo ne. Ukazuje se, že jde jedná o kratičké tři sekundy. Jelikož pak průměrný člověk čte rychlostí až 250 slov za minutu, má odesílatel k dispozici kolem 12 slov, kterými musí okamžitě příjemce přesvědčit, aby pokračoval ve čtení.
Průzkum provedený v roce 2015 na vzorku 1,3 miliardy e-mailů ukázal, že tří sekund se tak rozhodne 51,5 % příjemců, mezi 3 až 15 sekundami 28,7 % příjemců, a více jak 15 sekund potřebuje přemýšlet 19,9 % příjemců. Pokud uživatelé čtou e-maily na mobilních zařízeních, rozhodují se o trochu rychleji (52 % do tří sekund) než pokud si je čtou na PC (49 % do tří sekund).
„Newsletterů, spamů a jiných zbytečných e-mailů dostáváme do našich schránek mnoho a reagujeme na ně spontánně a automaticky. E-mail nás proto musí logicky zaujmout ihned. Platí zde určitá analogie s reklamními letáky, které nás buď také zaujmou, anebo nikoliv a ještě u schránky je rovnou vyhodíme,“ komentoval průzkum Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo.
Většina lidí se o čtení e-mailu rozhoduje už na základě předmětu. Ten musí podle Invea být šokující, neotřelý a pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Jenže tuto interpunkci zase penalizují spamové filtry.
Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je podle společnosti Inveo zaručena.
Graf – Rychlost rozhodování o relevanci přijatého e-mailu
Zdroj: Inveo