Jak docílit toho, aby váš newsletter neskončil ve spamovém koši (Mailkit)

Spamové filtry trestají jak věci, které jsou vidět na první pohled, tak ty, které zůstávají skryté pod povrchem. Jsou vaše kampaně kvalitní, nebo se dopouštíte některé z níže uvedených základních chyb?

Jak docílit toho, aby váš newsletter neskončil ve spamovém koši (Mailkit)



Společnost Mailkit zveřejnila seznam nejčastějších chyb, ke kterým dochází při přípravě e-mailového marketingu z hlediska tzv. spam skóre – jinými slovy z hlediska pravděpodobnosti toho, že daná kampaň bude spamovým filtrem v poštovním klientovi příjemce vyhodnocena jako spam.

Jaké jsou tedy nejčastější prohřešky, které snižují spam skóre a zvyšují tak možnost, že váš newsletter nebo nabídka skončí rovnou v koši?

Odesílání z freemailové adresy

Pokud zprávy marketingového charakteru odesíláte z freemailové adresy (např. Seznam, Centrum, GMail, atp.), budou penalizovány spamovými filtry. Použití takové adresy snižuje důvěryhodnost odesilatele a podle Mailkitu je pro marketingové účely obecně nevhodné.

„Zapomenutý“ CapsLock

Pokud je celý předmět vaší kampaně psaný VELKÝMI PÍSMENY, dochází k penalizaci. Velká písmena navíc nemají negativní vliv na úspěšnost kampaně jen z hlediska spamového fitru. Adresát málokdy ocení, pokud na něj e-mailová zpráva „křičí“.

Otazník? Vykřičník!

Spamové filtry penalizují i to, pokud se v předmětu zprávy vyskytuje zároveň otazník i vykřičník. Zpravidla jde o otázku (Je váš notebook příliš pomalý?), po které následuje „úderná“ a bombastická odpověď (Kupte si nový u nás!!!). Podobné příliš intenzivní přesvědčování neocení spamový filtr, ale ani příjemce.

Chybějící textová varianta

Penalizace přichází i ve chvíli, kdy zpráva obsahuje pouze HTML variantu bez textové podoby. I v dnešní době však existuje mnoho příjemců, kteří používají zařízení zobrazující pouze textovou podobu e-mailu. Přitom postačí u kampaně nastavit automatické generování textové podoby z HTML.

Nic než obrázky

Spamové filtry trestají i to, že vaše zpráva obsahuje pouze obrázky s naprostým minimem textu. Problémem však je i jednoduše nevyrovnaný poměr obrázků k textu. K e-mailu je nutno stále přistupovat především jako k dopisu, ne jako k propagačnímu letáku.

URL v těle zprávy

Filtrům se nelíbí ani to, když je v těle kampaně vložený odkaz v podobě URL, tedy ne takto, ale takto: http://www.channelworld.cz, případně dokonce jen takto: http//www.channelworld.cz (varianta „zkopíruj si sám“). Poslední varianta je kontraproduktivní i v tom, že řada adresátů nebude na odkaz moci/chtít reagovat.

Formulář na odeslání mailu

Vysoká penalizace přichází ve chvíli, kdy se ve vaší zprávě vyskytuje formulář na odeslání e-mailu. Důvodem je podle Mailkitu to, že takové vložení formuláře je snadno zneužitelné k získávání citlivých dat. Pokud potřebujete od příjemců vyplnit formulář, umístěte ho na své stránky, případně využijte některou z formulářových služeb a do zprávy vložte pouze odkaz.

... a řada dalších

Mailkit upozorňuje, že toto je pouze základní seznam nejčastějších chyb, ke kterým dochází při přípravě mailingových kampaní. Spamové filtry však analyzují stovky dalších ukazatelů. Pokud se však budete řídit obecnými pravidly pro přípravu kvalitní a profesionální marketingové kampaně, neměli byste se však s podobnými chybami setkat.

Zdroj: Mailkit








Úvodní foto: © Melpomene - Fotolia.com

Komentáře