V období od dubna do června vykázal čtvrtý největší výrobce PC na světě zisk téměř 55 milionů amerických dolarů. Tržby vzrostly o 49,6 % na 5,1 miliardy dolarů. Během prvního fiskálního čtvrtletí také výrobce poprvé zaznamenal dvouciferný podíl na světovém trhu.
Prodeje se v tomto období zvýšily meziročně o 48,1 %, což je poměrně výrazný náskok vůči průměrnému růstu prodejů celkového trhu, který dosáhl 20,9 % (viz předběžné výsledky prodejů PC ve druhém čtvrtletí podle agentury Gartner). Konsolidované tržby meziročně rostly o 49,6 % na již zmíněných 5,1 miliard dolarů. Hrubý zisk vyšplhal až na 523 milionů dolarů, což znamená růst o 38,6 %. Hrubá marže se zastavila na úrovni 10,2 %.
Operační zisk se v prvním fiskálním čtvrtletí dostal na celkových 82 milionů dolarů, což je vůči stejnému období vloni pětinásobný růst. Nezdaněný příjem činil 75 milionů dolarů. V tomto období si polepšili i akcionáři a to ziskem 0,57 dolarů na akcii, celkový zisk pro akcionáře se zastavil na 55 milionech dolarů.
Prodeje táhly notebooky
Segment notebooků znamenal pro Lenovo ve sledovaném období 60,5 % celkových výnosů společnosti a meziroční růst tržeb u notebooků dosáhl 50 %. Podobně rostl i počet prodaných zařízení a to o 58 %. Výsledky výrobci přinesly pozici čtvrtého největšího výrobce notebooků na světě. Strategie obarvení ThinkPadu tak slavila úspěch.
První fiskální kvartál Lenova byl pozitivní i pro desktopy, kterých se prodalo o 36 % více než vloni a tržby se v tomto segmentu zvýšily o 35 %. Ačkoli prodej notebooků byl silnější, desktopy si stále drží slušný 33,2% podíl na tržbách výrobce. V tomto segmentu představilo Lenovo několik novinek. Z nich se celosvětově nejvíce podařilo prosadit all-in-one dotykové pracovní stanici ThinkCentre M90z.
V tomto období bylo Lenovo úspěšné i se svým smartphonem, jehož prodej začal v Číně. Podle zveřejněné zprávy jej zákazníci přijali velmi dobře a počáteční prodeje byly překvapivě vysoké. O rozšíření do dalších regionů se zatím nehovoří.
Lenovo podle regionu
Významný podíl na celkových tržbách Lenova měl trh v Číně, kde se výnosy zvýšily o 50 % a dosáhly 2,5 miliardy dolarů. To odpovídá 48,7 % podílu na celkových tržbách firmy v tomto období. Lenovu se podařilo v Číně meziročně zvýšit prodeje o 42,8 % a svůj tržní podíl dostat na 28,7 %. V tomto regionu tak Lenovo získalo pozici tržní jedničky.
Výrobci se dařilo i na rozvojových trzích, kde konsolidované tržby za první fiskální čtvrtletí dosáhly hodnoty 821 milionů dolarů, což je zdvojnásobení vůči předchozímu roku. Meziročně rostl i počet prodaných zařízení a to o 69 %.
I rozvinuté trhy přinesly Lenovu úspěch. Ten se pro zmíněné fiskální období projevil meziročním růstem tržeb o 38,5 % na 1,8 miliardy dolarů. Za tímto růstem stálo zvýšení prodejů o 48,7 %, což mělo také za následek navýšení tržního podílu Lenova v regionu o 1,3 %.
Lenovo posilovalo i na českém a slovenském trhu, a to jak personálně, když v lednu tohoto roku prošel lokální tým personálními změnami a v nedávné době byl rozšířen o další dvě nové pozice, tak v reálných číslech prodejů PC v České republice i na Slovensku. Podle agentury Gartner získal výrobce na českém trhu ve druhém čtvrtletí podíl 5,5 %, oproti loňským 5,3 %.
Zdroj: ChannelWorld, Lenovo