Motivační soutěž Dell DreamTeam běží již třetím rokem. „Nápad vznikl proto, aby se partneři Dellu kromě motivace k prodeji i trochu pobavili,“ říká Ondřej Bačina, enterprise product manažer společnosti, který je jedním z tvůrců této myšlenky. Ze začátku byl DreamTeam určen právě pro prodejce enterprise řešení (servery, úložiště a síťové produkty). Startem předminulé sezóny se k nim přidali i reselleři notebooků a stolních počítačů a minulá sezóna se rozrostla o další zálohovací produkty v rámci podnikové nabídky. Dnes se mohou v podstatě zapojit všichni partneři prodávající firemní produkty značky Dell.
Dell vzal hokej jako nejoblíbenější český sport a celou myšlenku s DreamTeamem provázal. V rámci novinek nejen o společnosti a produktech jsou na portál přidávány i zajímavosti z hokejového prostředí, které určitýmzpůsobem souvisí se samotným motivačním programem. „Propojení obchodu s hrou, například kolik sezón by trvalo Jaromíru Jágrovi, aby v NHL dosáhl stejného počtu bodů, jako má vedoucí hráč-partner zapojený do DreamTeamu, motivaci odlehčuje a přidává jí trochu sportovní atmosféry,“ říká Stanislav Hájek, channel marketing manažer Dell.
Celá hra je postavená na tom, aby si partneři dokázali prodej užít i jinak, odlehčeněji. Hlavní „kanadské bodování“ probíhá na základě počtu gólů a asistencí, které zapojení reselleři získávají za prodej jednotlivých produktů Dell a za absolvování technických či obchodních školení a workshopů. Prodané úložiště, servery či síťové produkty jsou do tabulky bodování DreamTeamu započítávány jako góly. Naopak desktopy a notebooky se kvůli odlišné náročnosti prodeje přičítají jako asistence. Co gól nebo asistence, to bod do kanadského bodování. Členy DreamTeamu a tedy vítězi se stávají tři nejlepší střelci, nahrávači a ti s největším počtem bodů. Ve hře je i divoká karta, tedy závěrečný vědomostní kvíz. Nejchytřejší a nejrychlejší doplní počet vítězů na deset.
Souboj jednotlivců
Každý hraje sám za sebe, v rámci jedné partnerské firmy tedy může hrát více konkrétních osob. Momentálně je do DreamTeamu zapojeno na 150 resellerů, přičemž ne všichni již zadali na portálu své prodeje. Ze začátku byli odměňováni jen nejlepší prodejci, kteří získali jako odměnu za vítězství například zájezd na jachty nebo lyžování v Alpách, ale i další hodnotné věcné ceny.
V aktuální sezóně, která začala v únoru a končí v červenci, se hraje o zájezd na závody formule 1 do italské Monzy v září 2012, což souvisí i s tím, že se Dell stal partnerem stáje Lotus. Další sezóna pak poběží od srpna do prosince.
U resellerů, které lákají hlavní ceny pro vítěze, vedla soutěživost k různému taktizování. „Někteří partneři body zadávali v různých intervalech, aby hned neupozorňovali na svůj tah na branku, a útočili tak ze zadních pozic. Je docela zábavné sledovat, jak prodejci dokážou skutečně hrát,“ dodává Stanislav Hájek.
Věrnostní e-shop, aneb odměny pro každého
Novinkou aktuální sezóny je věrnostní e-shop. Reselleři za prodej produktů Dell získávají také tzv. „puky“, které pak mohou v e-shopu směnit za různé dárky či poukázky. Počet získaných puků závisí na ceně prodaného produktu. Každý týden je navíc rozesílán newsletter, který kromě nejzajímavějších zpráv obsahuje přehled gólů, asistencí a puků. Pokud Dell připravuje školení, jež by mohlo partnera zajímat, přidá jej do mailingu také.
Aby se reseller mohl zapojit do DreamTeamu společnosti Dell, musí být registrovaným obchodním partnerem a pak už stačí se pouze registrovat na portálu DellDreamTeam.cz. Po ověření a schválení registrace nejpozději do druhého dne může „hráč“ přihlásit první prodeje a sbírat body.
Zdroj: ChannelWorld