Lotus a Dell oznámily výsledky své dosavadní spolupráce. Díky kompletnímu IT řešení dosahuje Lotus o 60 % rychlejšího vývoje nových vozů i úprav více než pěti tisíc komponent. Řešení nahrazuje aerodynamický tunel a zajišťuje přenos dat mezi formulí a týmovým zázemím na závodních okruzích.
Dell vyvinul na míru mobilní datové centrum, které v průběhu závodů shromažďuje gigabajty dat při průjezdu každého kola závodní trati. Více než 150 senzorů v monopostu formule 1 sbírá informace o aktuální teplotě pneumatik, zavěšení, motoru či aerodynamice vozu.
Data jsou skladována pomocí datového úložiště SAN (Storage Are Network) Dell EqualLogic PS6000X, odkud rovnou putují do továrny týmu ve Velké Británii. Týmoví inženýři používají k vyhodnocování dat pracovní stanice Dell Precision T7500 a k administrativním úkolům stolní počítače Dell OptiPlex 780. Pro analýzu dat na trati a v garáži technici využívají mobilní stanice Dell Precision M6400.
Mezi jednotlivými Velkými cenami pracuje tým stáje Lotus na více než 80 noteboocích Dell Latitude. Inženýři a technici mají také přístup k sadě cloudového software Dell Software-as-a-Service (SaaS) s přístupem k poště a archivovaným souborům.
Rychlejší vývoj a úpravu komponent obstarává infrastruktura založená na Dell HPC (High Performance Computing), která zahrnuje blade šasi Dell PowerEdge M1000e a servery Dell PowerEdge M610 spolu s rackovými servery Dell PowerEdge R610 nebo R710.
V případě poruchy bude závada odstraněna do čtyř hodin na všech 19 velkých cenách Formule 1 v rámci záruky Dell ProSupport Enterprise-Wide Contract.
V České republice jsou autorizovanými distributory produktů Dell společnosti 100Mega Distribution, AT Computers, SWS. Na Slovensku distribuci zajišťují Asbis SK, AT Computers SK, WesTech Slovakia.
Zdroj: Dell