Tablet Microsoft Surface s Windows RT by se v okamžiku příchodu na trh 26. 10. měl prodávat za 199 dolarů, uvádí server Engadet.
Při tak nízké ceně by podle analytiků Microsoft tablet prodával pod výrobními náklady. Takový obchodní model pak počítá se získáním příjmů z prodeje aplikací a médií, které budou uživatelé na tabletu konzumovat.
Zároveň by Microsoft vytáhl proti konkurenčním tabletům Google Nexus 7 a Kindle Fire, které se za 199 dolarů prodávají již nyní.
Engaged uvedl, že cenu zjistil z interního zdroje Microsoftu na nedávné konferenci TechReady15, kde bylo uvedení tabletu Surface spolu s dalšími detaily oznámeno.
Microsoft zároveň uvedl, že cenu tabletu nastaví na stejnou úroveň, jakou budou mít ostatní tablety s Windows RT od výrobců jako Asus. Ti však ceny zatím nezveřejnili. Microsoft odmítl cenu tabletu komentovat.
Analytici o nízké ceně pochybují
Podle analytiků by však cena při zvážení použitých komponent měla přesahovat 600 dolarů. „Cena 199 dolarů za Surface RT „se zdá velmi nepravděpodobná“, když vezmeme v potaz cenu materiálů,“ uvedl Tom Mainelli, analytik IDC, přičemž dodal, že slyšel spíše o ceně kolem 599 dolarů.
Zároveň se však Mainelli přidal ke konsenzu analytiků, že cena 199 dolarů by Microsoftu „dramaticky“ pomohla na přeplněném trhu tabletů.
Na druhou stranu přiznává, že takto nízká cena by postavila OEM partnery Microsoft „do velmi obtížné pozice, přičemž neexistuje způsob, jak by se mohli na takovou cenu dostat.“ Mezi OEM partnery patří například Asus, Dell, Lenovo či Samsung.
Právě Acer, který by měl tablet s Windows RT uvést počátkem roku 2013, si již stěžoval na konkurenci, kterou Surface od Microsoftu představuje.
Jack Gold, analytik J. Gold Associates, uvedl, že by byl cenou 199 dolarů „překvapen“. Dodal, že by Microsoft jistě rychle získal potřebný podíl na trhu, což by bylo dobré pro ekosystém a vývojáře, ale podrazil by své OEM partnery, což podle něj neudělá.
Zdroj: Engadet, IDG News Service