Mediaresearch: Jak si představují uživatelé televizi v roce 2020?

28. 7. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V průzkumu agentury Mediaresearch respondenti z České republiky odpovídali na otázku, jak si představují televizi za deset let. Seznamte se s výsledky a zjistěte, po čem vaši zákazníci touží.

Televize budoucnosti má dle respondentů především podobu multimediálního zařízení. Nejvíce dotazovaných (15 %) by v TV uvítalo možnost internetového připojení. Dále lidé od televizorů příštího desetiletí očekávají 3D obraz (13 %), který není jen hudbou budoucnosti ale od poloviny dubna 2010 již dostupným zbožím na českém trhu.

Více než desetina respondentů si představuje televizi jako náhradu za PC, která bude obsahovat vestavěné přehrávače a pevný disk. Dalších deset procent dotazovaných by v televizi uvítalo archiv pořadů s videopůjčovnou, díky kterému by si mohli organizovat vlastní televizní program.

Jak by podle vás měla vypadat televize v roce 2020?

Zdroj: netpanel omnibus MEDIARESEARCH (březen, 2010)

Více než dvě pětiny respondentů nedokázaly na otázku představy o televizi v roce 2020 odpovědět. Většina uvedených funkcionalit již ve světě i u nás existuje, nejsou ale masově rozšířené, nebo o nich lidé nemají povědomí.

Kromě funkcí, lidem záleží také na kvalitě. Sedm procent respondentů by do budoucna uvítalo zkvalitnění obrazu a zvuku, což do značné míry souvisí se sílou signálu vysílání a použitými technologiemi.

Podle šesti procent respondentů by „televize budoucnosti“ měla mít možnost alternativního ovládání - hlasem, dotykem a případně i pohybem. Okrajově respondenti zmiňují také interaktivní funkce (4 %), na které jsou lidé zvyklí z počítače.

bitcoin_skoleni

Z ostatních odpovědí respondenti dále uvádí již jen možnost výběru jazyka vysílání, titulků a možnost přeskočit reklamy (v současnosti částečně dostupné).

Zdroj: Mediaresearch (květen, 2010)

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci