Za posledních 25 let se prodalo přes 130 milionů ThinkPadů, z toho 10,5 milionů pod společnosti Lenovo. Výrobce plánuje dodat dalších 100 milionů během příštích pěti let. Na Canalys Channels Forum 2017 to uvedl corporate president a COO Gianfranco Lanci.
Prodeje ThinkPadů tedy spíše zrychlují než zpomalují, a potvrzuje to větu CEO Canalysu Steva Braziera, že hardware není mrtvý.
Pascal Bourguet, viceprezident Lenova v regionu EMEA, pro ChannelWorld uvedl, že společnosti pomáhají zvyšovat objem prodeje i nová zařízeními s agresivnější cenou – příkladem může být ThinkPad Yoga s cenou 999 eur. Při výročí 25 let ThinkPadů výrobce uvedl také novou řadu s procesory AMD. V desktopech je poslední inovací ThinkCenter s certifikací pro Oculus Rift v profesionálním prostředí.
Gianfranco Lanci potvrdil, že za rok můžeme čekat laptopy s výdrží až tři dny. Jedním z problémů PC dnes je, že na rozdíl od mobilu nejsou stále připojené. S technologickými vylepšeními v LTE a 5G to ale může brzy nastat.
Co nejjednodušší pro kanál
Zdůraznil, že Lenovo dělá 95 % byznysu přes nepřímý prodejní kanál (v EMEA je to 94%), přičemž zbylou malou část obsluhují telekomunikační operátoři se smartphony, takže partnerský prodej je téměř 100 %. Při tržbách 45 miliard dolarů to znamená, že reselleři generují obrat 42 miliard dolarů. A tento poměr by se neměl podle Gianfranca Lanciho měnit.
Lenovo spustilo v létě nový sjednocený partnerský program. Ačkoliv má stejně nazvané jednotlivé úrovně pro divizi PC a DCG (authorized, silver, gold, platinum), obratové hranice pro jednotlivé úrovně jsou nastavené zvlášť a liší se také s ohledem na konkrétní trhy a partnery.
Velkou novinkou je partnerský web „Partner Engage“. „Obecně řečeno, zde najdete všechny marketingové nástroje, školicí materiály, produktové informace, to, jak si reselleři vedou v rabatovém programu, a přístup do Bid portalu. Nový je živý chat a další funkce přijdou,“ shrnul Pascal Bourguet.
Pro ChannelWorld přiblížil, že dnes jde zhruba 30 % byznysu skrze bid portal a meziročně tyto příjmy rostou dvouciferně. V EMEA se měsíčně schválí 20 tisíc cenových poptávek/nabídek.
„Jednoduchá nacenění, kterých je 80 % možná 90 %, jsou velmi rychlá. U zbylých 10 % jde o velmi náročné případy a nacenění tam trvá dlouho,“ dodal Bourguet bez upřesnění, jaká je průměrná doba nacenění.
Takto naceněný produkt pak reseller dostává tradičně skrze autorizovanou distribuci. „Budeme se snažit, aby 60-70 % byznysu šlo přes portál. Protože je to o pohodlí, a to je dnes to, co podporuje byznys,“ dodal Pascal Bourguet.
Zdroj: ChannelWorld