CCF 2017: Reselleři prosperují a mají nejvíc příležitostí za posledních dvacet let

Největší konference pro nepřímé prodejní kanály v regionu EMEA se letos konala v italských Benátkách, kde zástupci společnosti Canalys a předních IT výrobců představili své predikce a plány na další období.

CCF 2017: Reselleři prosperují a mají nejvíc příležitostí za posledních dvacet let




CEO a president společnosti Canalys Steve Brazier zahájil Canalys Channels Forum 2017 pozitivním výhledem. „Pro nepřímý prodejní kanál je zde více příležitostí, než kdy bylo, a je před námi velmi světlá budoucnost.

Přítomným novinářům vytkl, že posledních dvacet let stále píšou články s otázkami, „zda má channel budoucnost“. Partneři nadále rostou, prosperují, což dokazuje, jak se tato média mýlí, rozptýlil obavy Brazier.

Největší příležitosti podle odvětví

Aby ukázal, na čem obchodní partneři z IT dnes dokážou vydělávat, připravil Steve Brazier několik zajímavých příkladů z různých odvětví:

V Oslu existuje pizzerie, která přes digital signage ukazuje reklamu a současně měří, jak dlouho ji zákazníci v jakou dobu sledují. Podle toho účtuje inzerentům poplatky.

Digital signage však skýtá i další příležitosti. Podle Canalysu můžeme očekávat digitální okna a střechy, které budou zobrazovat „nebe, stromy a slunce“. Displeje můžeme očekávat i místo okýnek v letadlech. Lidem to pomůže studovat, soustředit se i odpočívat.

Steve Brazier, CEO CanalysVe výrobě uvedl Steve Brazier příkladem Porsche, kde technici s brýlemi s rozšířenou realitou kontrolují přesnost smontovaných dílů. Výrobce také pracuje na konceptu Porsche Mission E, které nemá zpětné zrcátka, místo nich skrze kamery a AR zobrazuje informace o okolí na předním skle.

Technologie nemění jen výrobu, ale také školství, pokračoval Brazier. Jako neveselý příklad i v souvislosti s útokem v Las Vegas uvedl školy, které využívají chytré budovy ke vzdálenému uzamykání dveří pro izolaci případného útočníka.

Masivní obchodní příležitosti vidí Steve Brazier ve zdravotnictví. Ať už je to sledování pohybu a hygieny na toaletách (zda si personál umývá ruce) kvůli zabránění šíření infekcí, nebo monitoring pacienta a odesílání informací lékaři o tom, zda si diabetik bere adekvátní množství inzulitnu, nebo astmatik vdechuje přes sprej inhaler.

Nikoho nepřekvapí, že dopravu mají zásadně ovlivnit autonomní vozidla – a nebudou to jen osobní vozy, můžeme očekávat nákladní auta, lodě, vlaky a letadla. Z automobilového průmyslu se má stát technologický.

„Očekáváme, že Volkswagen a Peugeot budou dvěma příklady, ze kterých se stanou Nokia a BlackBerry automobilového odvětví,“ uvedl odvážně CEO Canalysu. Jaký je důvod? Rozvoj automotive brzdí starost o bezpečnost a její neustále testování – to naopak není prioritou technologického odvětví.

Steve Brazier, CEO CanalysCo dalšího se děje v přepravě? Splunk pomáhá měřit množství přijíždějících aut na letiště Gatwick, které podle toho automaticky posiluje kontroly a odbavení. V Australském Sydney běží pilotní rozpoznávání obličejů, aby lidé již nemuseli předkládat pasy.

V zemědělství koupil výrobce techniky John Deer firmu Blue River pro analýzu polí pro přesnější aplikaci insekticidu.

Ale mění se i veřejný sektor. V Chicagu aplikovali algoritmus, který bere v potaz stáří restaurace, její velikost, venkovní teplotu a míru zločinnosti v lokalitě – podle toho dokážou lépe odhadnout místa, kde se porušují bezpečnostní a zdravotní regulace.

Všude existují příležitosti při využití robotiky, hlubokého učení a umělé inteligence, hecoval partnery Brazier a dodal, že rychlost transformace odvětví ovlivní také standardy. Příkladem, jsou chytré budovy. Nikdo neví, kdo je ten „správný“ výrobce, a když se rozhodnete špatně, bude to drahé.

Nová fáze výpočetního odvětví

Jedním z hlavních a hlavně nových témat letošního Canalys Channels Fora byl edge computing – počítače na hraně. „Budeme potřebovat procesovat velké množství dat blíže tomu, kde se děje akce,“ uvedl Steve Brazier a ačkoliv tohle spojení nepadlo, nemluvil o ničem jiném, než o u nás proklamovaném internetu věcí.

Podle Canalysu můžeme očekávat vzestup „microcloudů“ – mikrořešení, které budou kombinovat senzory, analytiku a strojové učení. Některé budou muset být odolné, nebo horku- či vodě-vzdorné. Možná nebudou vypadat jako server, ale budou serverem, predikuje Brazier.

Microcloudy však nemají nahradit cloud. Budou koexistovat a jejich instalaci a správu zajistí obchodní partneři.

Příležitost za rohem, nebo za hranou?

Integrace, správa a údržba – tohle bude v edge computingu práce pro nepřímý kanál. „Řada těchto řešení bude lokálně narážet na problémy se zajištěním shody s předpisy a na regulace a odlišné požadavky na výkon. Všechny tyto věci je potřeba pochopit, komunikovat a prodávat,“ říká Steve Brazier.

Bude zásadní, kdo poskytne cloud, kdo ho nabídne v dané zemi, případně městě a jak bude optimalizovaný jeho výkon. Role on-premise serverů opět vzroste. Ale restrukturalizace odvětví způsobí, že se budou servery používat jinak než teď.

Brazier také reagoval na změny odvětví – tradiční výrobci jako HPE, Dell EMC či Cisco integrují své servery, storage a networking a přizpůsobují je největším provozovatelů datacenter a veřejných cloudů.

Steve Brazier, CEO Canalys a "super sedmička" poskytovatelů veřejného cloudu

Dnes je na trhu sedm dominantních stavitelů cloudu, kteří mění rozložení sil v odvětví. Google kupříkladu dostal nové procesory Intel Sky Lake dva měsíce před jejich oficiálním uvedením na trh. Tato „super sedmička“ mění způsob, jakým se stavějí datacentra. Pro představu tři největší – Amazon, Microsoft a Google – kupují dohromady víc, než HPE a Dell prodají za kvartál. Intel, Western Digital a Arista rostou meziročně o 40 % díky tomu, že dodávají „velké sedmičce“.









Úvodní foto: Channelworld

Komentáře