Motorola, značka, která stála u zrodu mobilních telefonů a kdysi tomuto segmentu vládla, končí. Lenovo, které Motorolu koupilo v roce 2014 od Googlu, oznámilo, že chce značku stáhnout z trhu, byť má jít o postupný proces.
Lenovo se v posledních letech stalo všestranným výrobcem, který má v portfoliu širokou škálu produktů, od telefonů a tabletů až po podniková řešení. Společnost toho dosáhla prostřednictvím akvizic – kromě Motoroly šlo především opočítačovou a serverovou divizi společnosti IBM.
Hlavním důvodem koupě Motoroly byla snaha proniknout na vyspělé trhy, zejména ten severoamerický. Známá a tradiční značka měla Lenovu pomoci prorazit na trhu, který je pro čínské firmy hůře dosažitelný než jejich „domácí vody“. Lenovo dříve tvrdilo, že chce Motorolu právě z tohoto důvodu zachovat.
To už však neplatí. Motorola má sice existovat ještě několik let, ale známé logo s písmenem „M“ začne být doprovázeno (a nakonec zcela nahrazeno) logem samotného Lenova. Původně měla být Motorola pouze restrukturalizovaná.
Zdroj: IDG News Service