Motorola pod Lenovem zeštíhlí a zrychlí vydávání nových modelů

Lenovo propustí 3 200 zaměstnanců, zeštíhlí portfolio chytrých telefonů a chce zaútočit na pozici světové trojky. Změny se dotknou hlavně v loni koupené divize Motorola Mobility, která je příliš nákladná a její modely nejsou na konci životního cyklu konkurenceschopné.

Motorola pod Lenovem zeštíhlí a zrychlí vydávání nových modelů



Lenovo není spokojeno s výsledky nedávno zakoupené mobilní divize Motoroly a rozhodlo se jednat. Po restrukturalizaci má být Motorola Mobility štíhlejší a konkurenceschopnější. Co v současnosti představuje největší problém?

Na konci životního cyklu už nejsou produkty konkurenceschopné, zejména Mogo G a Moto X,“ uvedl CEO Lenova Yang Yuanqing s tím, že Motorola bude nově vydávat nový model každých šest měsíců a zajistí, že vydané modely udrží krok s konkurencí po celý svůj cyklus.

Druhým problémem je, že je Motorola příliš nákladná . Lenovo uvádí, že Motorola Mobility potřebuje na svůj provoz 2 miliardy dolarů, zatímco vlastní mobilní divize Lenova stojí při srovnatelném množství vyrobených jednotek pouze 400 milionů dolarů.

Lenovo se chce stát světovou trojkou na trhu chytrých telefonů a nákladná a ztrátová Motorola by ho mohla brzdit. Řešením bude zeštíhlení a restrukturalizace celého mobilního byznysu, jejíž součástí bude propuštění 3 200 zaměstnanců.

Podle Yuanqinga tak jen Motorola ušetří 850 milionů dolarů. Dalším krokem bude zjednodušení mobilního portfolia společnosti s nižším počtem modelů.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: © James Thew - Fotolia.com.jpg

Komentáře