Kim Stevenson, Lenovo: Měli jsme špatný rok, ale přepracovali jsme portfolio a zvýšili podporu

28. 6. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Intel
Bývalá CIO společnosti Intel vede od března jako senior vice president a general manager divizi Data Center Infrastructure společnosti Lenovo. Naskočila do finální fáze restrukturalizace této skupiny, jaké jsou nyní její hlavní priority?

Do Lenova jste přišla před pár měsíci, jak máte jako DCI general manager pro letošní rok nastavené hlavní cíle?

Našim cílem číslo jedna bylo uvést produkty a začít je dodávat.

Uvedení máte dnes úspěšně za sebou, takže první úkol splněn?

Téměř, uvedli jsme je včas a ještě je musíme včas dodat (smích). Skoro všechny naše cíle jsou postavené kolem zákazníka. Snažíme se, aby byl v centru našeho byznysu, a aby bylo jednoduché s námi dělat byznys. Chceme poskytovat skvělý servis a podporu, i proto rozšiřujeme nabídku služeb. Chceme stavět na naší spolehlivosti a zákaznické spokojenosti, kde jsme jednička, a získávat tak jméno nejdůvěryhodnějšího poskytovatele řešení pro datová centra. Bez ohledu na to, zda pro malou, nebo pro velkou mezinárodní firmu.

Z Intelu přišel také váš kolega Kirk Skaugen. Myslíte si, že do Lenova oba přinášíte něco společného, ať už z pohledu byznysu nebo manažerského stylu?

Věřím, že oba velmi dobře známe Intel, který je pro nás teď velmi důležitým partnerem (smích). Naší společnou zkušeností z Intelu je smysl pro orientaci na výsledky a na zákazníka. Tyto dvě klíčové hodnoty Intelu s sebou přinášíme. Ale podle mě oba máme jiný pohled na to, jak toho dosahovat. Kirk přichází z byznysu a já byla CIO, takže jsem svou kariéru v podstatě strávila tím, že jsem měla na starost běh datacenter. Byla jsem tím, kdo je teď náš zákazník. A toho si teď velmi cením.

Jak Intel, tak Lenovo DCG si prošly reorganizací s cílem udržet tempo s trhem a hlavními technologickými trendy. Jak vnímáte odlišnosti v tom, jak k tomu obě společnosti přistupovaly?

Jsou zde rozdíly. Cílem Lenova bylo plně integrovat byznys v oblasti datových center, počítačů, mobilních zařízení. V tom se liší od Intelu, který funguje v modelu sdíleného vývoje a sdíleného obchodu. 

Podle čísel IDC i Gartneru vaše tržby i tržní podíl v serverech v prvním čtvrtletí dvouciferně klesaly. Co vidíte jako hlavní příčinu a jak to chcete změnit?

Není pochyb, že loni jsme měli špatný rok a v důsledku toho jsme ztratili podíl.  Podnikli jsme několik kroků, abychom to změnili. Náš obchod se stal dedikovaným obchodem, uvedli jsme robustní sadu pobídek pro partnerský kanál a najali jsme spoustu specialistů. Prodávat počítač je jiné, než prodávat server. Ale stejně tak se liší prodej storage a síťových prvků od prodeje serverů. V této oblasti obchodu jsme museli nabrat více zkušeností, to je pokračující proces.

Na straně služeb jsme přidali prémiovou podporu Lenovo Level 2 support. Jde o naši přímou podporu, ve které není žádný prostředník, zákazník se dovolá přímo osobě, která mu může pomoci.

Z pohledu produktu je to o době dodání na trh. Nesmíte se zpozdit. Proto jsme za poslední tři roky přepracovali portfolio ThinkSystem a nyní jsme jej představili.

Ve své přednášce jste mluvila o „future-proof“ designu a snazší „servisovatelnosti“ nových produktů pro datacentra. Co si pod tím mohou partneři a zákazníci představit?

Termínem „future-proof“ myslíme, že byly navržené tak, aby umožňovaly zapojení technologií, které teprve přijdou na trh. Příkladem mohou být paměti 3D Xpoint od Intelu, které zatím nejsou na trhu dostupné, ale víme, že přijdou, takže umožníme jejich zapojení bez nutnosti kupovat nový server, či kabeláž. Servery jsme také navrhli tak, aby bylo možné je upgradovat po tři nové generace procesorů. To zákazníkům umožní skutečně zvýšit hodnotu jejich investice.

A co snazší servisovatelnost?

Naše platforma 950 je jako šuplík. Povysunete ji ven, přepnete několik páček a máte přístup k pamětem a dalším komponentům. Nemusíte nic vyndávat z racku.

Můžeme tuto transformaci Lenovo DCG považovat za dokončenou?

ICTS24

Z větší části je hotová. Dedikování obchodu je dokončené. Řízení a měření obchodu je již nasazené. Stále máme co dělat v nabírání dalších specialistů. Jsme hotoví z 80 % a zbytek se dokončí v průběhu času.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci