Minimálně posledních osm let, možná déle, co desetiletá historie pamatuje, začínala každý rok v září volba IT distributorů roku.
Letos tomu bude poprvé jinak. Pokračujeme totiž v loni započatých změnách ve volbě distributorů a výrobců roku (a v souvisejícím průzkumu prodejních kanálů) v ChannelWorld Awards.
Z toho důvodu letos v září neodstartuje on-line hlasování pro broadline distributory jako v předchozích ročnících.
Loni jsme poprvé pro VAD, specializované distributory a výrobce zavedli hlubší kvalitativní hodnocení. Reselleři/respondenti udělovali svým dodavatelům známky jako ve škole v několika oblastech.
Z průměru známek pak vzešlo výsledné hodnocení jednotlivých společností.
Letos opět jinak? Letos opět stejně!
Letos tento způsob chceme s mírnými úpravami aplikovat na všechny kategorie distributorů (vč. broadline) a výrobců roku.
Sběr dat chceme udělat interaktivnější a zábavnější formou. Proto spolupracujeme s externím partnerem, který nám pomůže s dotazováním na přelomu listopadu a prosince (případně dosběr začátkem ledna).
Připomínám, že hlavním cílem je zajistit objektivitu a co nejvyšší vypovídací hodnotu výsledků.
Stejně tak chceme opět vytvořit studii, která zmapuje finanční výhled, byznysové plány a spokojenost resellerů, VAR a poskytovatelů služeb s obchodní a technickou podporou a partnerskými programy.
Pokud máte k předchozímu ročníku jakékoliv relevantní připomínky, návrhy na zlepšení či změnu otázek, budu rád, když se mi ozvete.
Děkuji všem, kteří věří, že to, co děláme, dává smysl,
Jan Mazal
šéfredaktor ChannelWorldu