Společnost Intel je přesvědčena, že maloobchodní prodejny jsou tím pravým místem pro internet věcí. Do vývoje příslušných řešení chce společnost během příštích let investovat celkem 100 milionů dolarů a nabídnout tak retailerům nové nástroje.
Intel uvádí, že mezi majitelem kamenné prodejny a e-shopu zeje propast v podobě dat. Zatímco e-shop umožňuje komplexní monitorování chování zákazníků a následné využití těchto poznatků pro zavedení vylepšení, kamenný obchod ničím takovým nedisponuje.
Pokud by se však prodejna vybavila senzory, mohl by její majitel například zjistit, na jaké zboží se nakupující nejčastěji dívají, jak dlouho nad ním přemýšlejí a zda ho nakonec kupují. Pozornému čtenáři ChannelWorldu možná neuniklo, že přesně o takovém konceptu jsme psali v článku o nové prodejně Amazonu.
„V Intelu jsme přesvědčeni, že se maloobchodníci začnou dělit na ty, kteří disponují daty a využívají je k rozšiřování a zkvalitňování nakupování, a na ty, kteří je nemají a rozhodují se na základě zkušeností a subjektivního pozorování,“ uvedl šéf Intelu Brian Krzanich.
Zdroj: IDG News Service