Hlavní navigace

IDC: Trh tabletů v regionu CEE se propadl o pětinu i ve druhém čtvrtletí

19. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Lenovo
Analytici z IDC situaci vysvětlují nasycením trhu v regionu. Na prvním místě se objevilo Lenovo, Samsung byl těsně druhý. Třetí Apple vděčí za svou pozici českým zákazníkům, kteří koupili čtvrtinu všech iPadů prodaných v regionu.

Prodej tabletů v regionu střední a východní Evropy (CEE) pokračoval po nepříznivém prvním kvartálu v pádu. Během druhého čtvrtletí se v regionu prodalo 2,8 milionu zařízení, což představuje meziroční pokles o 21,4 %. Údaje přinesla společnost IDC, podle které situace svědčí o nasycení trhu. Průměrná prodejní cena tabletů v regionu meziročně poklesla o 21,9 %.

Nejhorší výsledek zaznamenal segment zařízení 2v1 (IDC je řadí pod tablety), kterých se prodalo o 38,6 % méně než v druhém čtvrtletí roku 2014. Tato zařízení podle IDC tvoří přibližně 3 % celkového trhu tabletů v regionu. V horizontu několika příštích let však má jejich podíl postupně růst a ukrajovat podíl notebooků na trhu osobních zařízení.

Čtvrtina všech iPadů se prodala v ČR

Na pozici lídra regionálního trhu se vrátila společnost Lenovo se 16,8% podílem při 480 tisících prodaných kusů a 2,8 % meziročním růstu. Těsně druhý pak skončil Samsung se 450 tisíci prodaných tabletů. Společný tržní podíl obou společností činil ve druhém kvartálu 32,7 %. O rok dříve to přitom bylo jen 26,9 % a ještě o rok dříve pouze 20,1 %.

Na třetím místě skončil Apple, jehož tržní podíl se ztenčil na 5 %. Zajímavostí je, že celou čtvrtinu ze 140 tisíc iPadů prodaných v regionu nakoupili zákazníci v České republice, což je dvakrát více, než se prodalo v Rusku. To podle IDC svědčí o negativním vlivu silného dolaru i o celkové ekonomické situaci na největším trhu v regionu.

Na čtvrtém místě skončil Asus se 3,9% tržním podílem a 110 tisíci prodaných jednotek. Nováčkem v první pětici je pak pátá Digma, která se specializuje na levná zařízení s malým displejem. Tato společnost během druhého kvartálu prodala 100 tisíc zařízení a dosáhla 3,5% tržního podílu.

MMF24

Graf – Meziroční srovnání výsledků největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?