První čtvrtletí bylo ve znamení marketingové akce Aceru s Mountfieldem a díky tomu se prodalo více než 191 tisíc notebooků. Ovšem ve druhém čtvrtletí prodeje notebooků zaznamenaly hluboký propad, o téměř 80 tisíc kusů zařízení. Při srovnání se stejným obdobím v roce 2008 se jednalo o téměř 12% pokles prodejů v tomto segemtnu.
To se odrazilo i na celkovém výsledku trhu, který můžeme vidět v tabulce níže. Zatímco u desktopů došlo k mírnému propadu (dlouhodobě relativně nízkých) prodejů, u netbooků je vidět propad mnohem výraznější. Analýzu trhu PC se můžete přečíst v dnešním komentáři od Jiřího Helebranda z IDC.
Výsledky trhu s PC v České republice za 1. pololetí podle platformy
Zařízení |
Prodaných kusů |
Prodaných kusů |
Desktopy |
64 224 |
62 854 |
Notebooky |
191 660 |
113 105 |
Celkem |
255 884 |
175 958 |
Zdroj: IDC (říjen, 2009)
Výsledky trhu s PC v České republice za 1. pololetí podle podílu jednotlivých výrobců
Výrobce |
Podíl na trhu 1Q 2009 |
Podíl na trhu 2Q 2009 |
HP |
16 % |
22,2 % |
Acer |
30,5 % |
18,5 % |
Dell |
7,5 % |
10 % |
Asus |
13 % |
9,5 % |
Lenovo |
- |
5 % |
Ostatní |
27,5 % |
35 % |
Celkem |
100 |
100 |
Zdroj: IDC (říjen, 2009)
K tématu prodeje PC v prvním poletí doporučujeme také výsledky Aceru komentované jeho country manažerem Tomášem Čechem.