Hlavní navigace

IDC: Trh nositelné elektroniky čeká stabilní dvouciferný růst díky chytrým hodinkám

26. 3. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
V období do roku 2022 očekávají analytici z IDC nárůst globálního prodeje nositelné elektroniky o 13,4 % ročně. Kromě modelů určených k nošení na zápěstí se začnou prosazovat také sluchátka s virtuálními asistenty nebo oblečení vybavené senzory.

Společnost IDC ve své nové prognóze uvádí, že celkový globální prodej nositelné elektroniky vyroste v roce 2018 meziročně o 15,1 % na 132,9 milionu zařízení. Podobný trend pak analytici očekávají i v dlouhodobém výhledu do roku 2022.

Chytré hodinky se derou kupředu

Trh má v tomto období konkrétně růst průměrně o 13,4 % ročně a v roce 2022 dosáhnout objemu 219,4 milionu zařízení, přičemž zhruba 40 % mají tvořit chytré hodinky. Důvodem má být především rozšíření možností jejich využití díky mobilní konektivitě.

Spotřebitelé si konečně začínají uvědomovat užitečnost chytrých hodinek. Zdaleka nejširší uplatnění sice stále nacházejí ve sportu a fitness, ale uživatelé už objevují, že se s nimi dá platit nebo komunikovat,“ uvedl analytik Jitesh Ubrani.

IDC však druhým dechem dodává, že „hloupé“ náramky z trhu jen tak nezmizí. V dohledné době mají díky své jednoduchosti a cenové dostupnosti zůstat vstupní branou do oblasti nositelné elektroniky a zároveň najít hlubší uplatnění například ve zdravotnictví.

A co ti ostatní?

Ačkoliv se i v roce 2022 bude většina zařízení nosit na zápěstí, IDC upozorňuje na jiné dvě kategorie, které mají ve sledovaném období dosahovat nejvyššího nárůstu prodeje: sluchátka a oblečení.

Nástupu sluchátek, kterým IDC předpovídá každoroční růst o 48 %, má pomoci pokrok ve vývoji hlasových asistentů a jejich stále častější integrace do osobní elektroniky. Dalším pozitivním faktorem má být rostoucí poptávka po bezdrátových modelech.

Co se týče oblečení, IDC u něj očekává růst o 30 % ročně díky expanzi do nových oblastí. Zatímco dnes tvoří většinu tohoto segmentu boty schopné počítat kroky, v dohledné době se má objevit specializované oblečení se senzory určené například k práci v rizikových prostředích.

A potom tu jsou skutečně „ostatní“ zařízení, která nespadají do žádné z výše uvedených kategorií. IDC uvádí, že tyto modely (například chytré čelenky apod.) zůstanou marginální z hlediska objemu, ale přesto mohou nabízet lukrativní příležitosti v silně specializovaných oblastech.

Tabulka – Prognóza vývoje trhu podle produktových kategorií (miliony kusů)

Kategorie

Prodej

2018

Podíl

2018

Prodej

2022

Podíl

2022

CAGR*

'18-'22

chytré hodinky

43,6

32,8 %

84,1

38,3 %

17,9 %

základní hodinky**

32,4

24,4 %

59,4

27,1 %

16,4 %

základní náramky

47,7

35,9 %

48,2

22,0 %

0,3 %

sluchátka

2,8

2,1 %

13,3

6,0 %

48,0 %

oblečení

4,1

3,1 %

11,6

5,3 %

30,0 %

ostatní

2,4

1,8 %

2,8

1,3 %

3,8 %

Celkem

132,9

100,0 %

219,4

100,0 %

13,4 %

* složená roční míra růstu

** „chytrost“ zařízení podle metodiky IDC spočívá v jeho schopnosti podporovat aplikace třetích stran

Zdroj: IDC

Graf – Prognóza vývoje celkového objemu trhu 

MMF24

IDC nositelná elektronika

Zdroj: IDC

Čtěte dále

ChannelWorld Awards 2023 mají své vítěze
ChannelWorld Awards 2023 mají své vítěze
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Reportáž: ChannelWorld Awards 2023 s vinohradskou pivní čepicí
Reportáž: ChannelWorld Awards 2023 s vinohradskou pivní čepicí
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci