Hlavní navigace

Huawei dodalo za první pololetí o 62 % více smartphonů

30. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor:
Meziroční růst prodaných smartphonů značky Huawei za první pololetí roku 2014 podpořily především zahraniční prodeje mimo Čínu. Na některých trzích se zdvoj, až ztrojnásobily.

Huawei dodalo za první půlrok 34,3 milionu kusů. Prodeje podpořily vlajkové lodi Ascend Mate 2 a Ascend P7, společnost to uvedla v oznámení.

Druhé čtvrtletí 2014 představovalo pro Huawei 85% meziroční růst dodávek na 20,6 milionu kusů. Velká část růstu přitom jde na vrub rozvíjejícím se trhům na Blízkém Východě, v Africe a Latinské Americe, kde se prodeje zdvojnásobily, až ztrojnásobily, uvedla společnost.

I další čínští výrobci hlásí růsty prodeje. Huawei však dodává vyšší podíl své produkce na zahraniční trhy, uvedla Melissa Chauová, analytička IDC. Odhaduje, že dodávky mimo Čínu tvoří zhruba 40 %.

ICTS24

Pokud se podíváte na Lenovo, ZTE, nebo Xiaomi, zdaleka se tomu neblíží,“ tvrdí Chauová. Na zahraničních trzích Huawei proráží hlavně s low-endovými modely. Na čínském trhu naopak slaví úspěch s vlajkovými produkty jako je Ascend P7, dodala analytička.

Huawei má ambice porazit své hlavní rivaly Apple a Samsung, takže vynakládá více na marketing a podporu značky. Jeho tržní podíl v prvním čtvrtletí však činil pouze 4,9 %. Apple přitom drží 15,5 % trhu.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci