Huawei dodalo za první půlrok 34,3 milionu kusů. Prodeje podpořily vlajkové lodi Ascend Mate 2 a Ascend P7, společnost to uvedla v oznámení.
Druhé čtvrtletí 2014 představovalo pro Huawei 85% meziroční růst dodávek na 20,6 milionu kusů. Velká část růstu přitom jde na vrub rozvíjejícím se trhům na Blízkém Východě, v Africe a Latinské Americe, kde se prodeje zdvojnásobily, až ztrojnásobily, uvedla společnost.
I další čínští výrobci hlásí růsty prodeje. Huawei však dodává vyšší podíl své produkce na zahraniční trhy, uvedla Melissa Chauová, analytička IDC. Odhaduje, že dodávky mimo Čínu tvoří zhruba 40 %.
„Pokud se podíváte na Lenovo, ZTE, nebo Xiaomi, zdaleka se tomu neblíží,“ tvrdí Chauová. Na zahraničních trzích Huawei proráží hlavně s low-endovými modely. Na čínském trhu naopak slaví úspěch s vlajkovými produkty jako je Ascend P7, dodala analytička.
Huawei má ambice porazit své hlavní rivaly Apple a Samsung, takže vynakládá více na marketing a podporu značky. Jeho tržní podíl v prvním čtvrtletí však činil pouze 4,9 %. Apple přitom drží 15,5 % trhu.
Zdroj: IDG News Service