Dion Weisler, prezident a CEO společnosti HP na Canalys Channels Forum 2017 připustil, že výrobci se často vypořádávají s nadbytečnými sklady tím, že „vypustí“ do trhu promo akce, které tlačí ceny dolů. Na e-shopech využívajících různé kontrolní algoritmy to pak spouští cenovou spirálu.
Pro úspěch prodejního kanálu jsou proto kritické management skladu, porozumění tomu, jak společnosti chtějí nakupovat do budoucna, a školení. Kromě toho je také nejlepším očkováním proti hrozbám velkého e-tailu podle Weislera smluvní vztah nebo předplatné.
Na otázku, zda je řešením zařízení jako služba, Dion Weisler odpovídá strategicky. Dlouhodobý předpoklad je, že s růstem populace bude 42 % obyvatel žít ve velkoměstech, které budou generovat 50 % růstu HDP. Velké množství lidí žijících na malém prostoru povede k další změně myšlení a omezení vůle cokoliv vlastnit. Lidé budou více využívat služeb a pronájmu. K tomu bude přispívat také dospívající generace Z.
Jako příklad uvedl Dion Weisler vlastní děti – on sám si jako mladý přál řidičák a auto, jeho děti však chtějí kreditní kartu, aby mohly všude jezdit Uberem.
„Pokud přijmete, že tyto megatrendy přicházejí, pak nastane přirozený přesun z transakčního modelu vlastnění všeho na vše jako službu,“ uvedl Dion Weisler a dodal, že se to nestane přes noc. „Našim úkolem, věříme, je připravit na to trh, více než 250 000 channel partnerů…“
Proč je zařízení jako služba více než financování? Bundlování zařízení se službami na leasing není nic nového. Firemní IT prostředí jsou dnes však komplikovanější – různé architektury, operační systémy, různá zařízení od odlišných výrobců – jak tohle komplexní prostředí spravovat a zabezpečit? Ptá se Weisler a odpovídá:
„Musíte použí všechny tyto technologie a inovace, abyste vestavěli data a analytiku do platformy, která vám umožní nasazovat zařízení a spravovat je a být schopný je zabezpečit.“ Jde o použití pluginů od jiných obchodních parnerů, kteří vytvářejí vlastní aplikace, a umožnit konotrlu napříč zařízeními a platformami. To je výrazně víc než leasing, uzavírá Weisler.
Na to všechno je potřeba připravit trh i partnery. Jako úspěšné příklady uvedl Weisler Adobe, nebo Netflix, jehož obchodní model chápe i Wall Street.
Luciana Broggi, general manager enterprise solution EMEA v HP, později na CCF 2017 citovala interní průzkum, podle kterého se 40 % partnerů HP zajímá nebo věnuje PCaaS a 60 % partnerů HP pozoruje zájem zákazníků o zařízení jako službu už nyní nebo v blízké budoucnosti.
Začátek a konec „smartphonů“ u HP?
Dion Weisler stále stojí zatím, že globálnímu trhu se smartphony dominují dva hráči a finančně naprosto nedává smysl se do něj pouštět. „Vstupujeme pouze do byznysů, kde věříme, že můžeme přidat disruptivní hodnotu, silné duševní vlastnictví. Tohle není místo pro nás.“
Nabízí se tedy otázka, co bude tedy s HP Elite X3 – tzv. zařízením 3 v 1 (smartphone, tablet a PC v jednom). Nick Lazaridis, prezident regionu EMEA v HP, se na Canalys Channels Forum nechal slyšet, že Microsoft nebude dále rozvíjet svůj mobilní systém a bez podpory ekosystému nemá pro HP smysl dále investovat do vývoje X3.
HP nemá podle Lazaridise nijak obrovské skladové zásoby produktu, takže prodej bude omezen pravděpodobně na projekty. S podporou se počítá zhruba do roku 2019. Microsoft ukončení vývoje dalších funkcí a HW nakonec potvrdil slovy svého viceprezidenta Joa Belfiora na Twitteru (Microsoft bude nadále poskytovat „jen“ záplatování a bezpečnostní aktualizace).
Zdroj: ChannelWorld