Ovládnutí trhu informační bezpečnosti v České republice ohlásili jako hlavní cíl velitelé „bojového“ setkání s partnery společnosti Eset.
Juraj Ferenc, ředitel společnosti a generál v jedné osobě, na úvod pronesl hlášení z velitelství. Jednotka Eset v letošním roce prošla významnými změnami. Vojsko se rozrostlo z 15 na 25 zaměstnanců (obchod, technické oddělení, marketing) a základna se přesunula do reprezentativní budovy Classic 7 v pražských Holešovicích, kterou mohou využít i partneři k uspořádání školení či konference pro vlastní zákazníky.
„Generál“ shrnul bojové úspěchy výrobce na českém trhu. Eset měl v loňském roce 85 tisíc zákazníků v domácnostech. Na výsledku obratu 300 milionů korun v koncových cenách za loňský rok se ovšem významně podílel i firemní sektor. Letošní plán je rovněž ambiciózní - 30% nárůst na obrat 375 milionů Kč včetně marží partnerů (v koncových cenách).
Jak toho chce výrobce dosáhnout? „Skvělí partneři, vynikající produkt, investice do marketingu a hlavně podpora našeho přátelského Eset týmu,“ prohlásil Juraj Ferenc před resellery ve vojenských uniformách. Partnerský prodej generuje dlouhodobě téměř dvojnásobný obrat oproti přímému prodeji výrobce a dlouhodobě se rozvíjí.
Eset stále známější
„Operační plán“ vojska v podobě prodejních argumentů představil plukovník Jaroslav Fabián známý také jako marketingový ředitel společnosti Eset. Výrobce bezpečnostního software v loňském roce intenzivně investoval do reklamy především v tiskových médiích a letos spustil televizní kampaň.
Kromě inzertního mixu, který se zaměřil mimo jiné i na podporu online rubrik a kinoreklamu, se zástupci společnosti často objevují v médiích (celkem 13x v TV za první polovinu roku) a realizují RoadShow Antivirové ambulance. V komunikaci směrem k zákazníkům výrobci dále pomáhá nástroj ThreatSense.Net, který se stal nejcitovanější autoritou v ČR při hodnocení aktuálních bezpečnostních hrozeb. S jeho výsledky vás pravidelně seznamujeme také na ChannelWorldu.
Zajímavý úspěch v oblasti mediální prezentace slaví Eset na Facebooku. Získal zde do skupiny Nemáme rádi viry přes 9 tisíc fanoušků. Jinou zdařilou aktivitou na internetu je spuštění online magazínu pro koncové uživatele s názvem Dvojklik, který je podpořen populární značkou PC World.
V komunikaci s uživateli se výrobce v letošním roce zaměřil rovněž na konference, zúčastní se celkem třinácti nepočítaje desítky regionálních školení a technických certifikací. Podle prezentovaných měření výzkumných agentur (United Consultants, Median a TNS) výrobce svou aktivitou významně zvýšil povědomí o značkách Eset a NOD32 na českém trhu.
„Kromě mediální známosti vám může v prodeji produktů Esetu pomoci argumentace jejich skvělými výsledky v uznávaných testech jako AV Comparative, Virus Bulletin, nebo PassMark software,“ uzavřel výčet úspěchů Jaroslav Fabián.
Nové produkty na cestě
Kapitán Filip Navrátil, Sales Engineer společnosti Eset následně partnery seznámil s „plánem útoku“, neboli produktovou RoadMapou.
Jaké novinky můžete očekávat? Výrobce již brzy uvede vlastní řešení Eset Mobile Security pro platformy Symbian a Windows Mobile a využije tak zvýšeného zájmu o chytré telefony. Vyhověno bude také partnerům, kterým chybělo pokrytí operačních systému Mac a Linux produkty Eset NOD32 Antivirus s podporou centrální správy.
Dostupný bude i partnery poptávaný Eset Mail Security pro Exchange s anti-spamem. Nové verze se dočká i Eset Remote Administrator 4, ve kterém uživatelé naleznou řadu nových funkcí a vylepšení (např. synchronizaci a Active Directory, možnost centrální karantény, atp.).
Beta verze těchto produktů budou k dispozici v průběhu čtvrtého kvartálu tohoto roku.
Když je válka snadná
Závěr přednáškové části partnerského setkání společnosti Eset patřil diskuzi. Nutno podotknout, že v ní byli partneři velmi aktivní a stejně jako zástupci výrobce projevovali velkou snahu nastavit procesy v prodejním kanále k oboustranné spokojenosti.
Reselleři byli mimo jiné ujištěni o zachování politiky „jednotně komunikované ceny“ produktů Eset, o kompatibilitě čtvrté verze Eset Smart Security a Eset NOD32 Antivirus s Windows 7, nebo informováni o vylepšeném online skeneru na stránkách výrobce.
Následovaly workshopy, prostřednictvím kterých se reselleři dozvěděli o novinkách v online partnerské zóně. Patří mezi ně například možnost vytvořit online HTML nabídku pro zákazníka s logem a kontakty resellera, nebo registrace obchodních případů. Těšit se můžete také na nový korporátní web společnosti Eset, kde bude fungovat vylepšený vyhledávač partnerů (prodejních míst) pro zákazníky. Závěr patřil radám pro efektivní prodej a marketing online.
Po skončení seminářů přišlo na řadu aktivní sportovní odpoledne. Profesionální Paintball tým rozdal armádě téměř stovky resellerů zbraně a ochranné pomůcky a ti se v Milovicích pustili do boje o let vrtulníkem nad vojenským prostorem a jízdu vojenskou terénní sanitkou v okolním terénu. K dispozici byla v nepřetržitém provozu polní kuchyně s gulášem, pivem a dalšími pochutinami. V řadě zábavných her měli partneři možnost získat extra body do S*E*P Jackpotu a vyzkoušet si tak jak funguje Motivační program Eset Jackpot. Soutěžilo se v tradičních vojenských disciplínách, jako škrábání brambor, přišívání knoflíků, skládání košilí, ale také jízda zručnosti na čtyřkolkách a střelba na cíl.
Celé partnerské setkání završil zábavný večer, kde došlo mimo jiné k vyhlášení nejúspěšnějších partnerů společnosti Eset za předchozí rok a vyhlášení S*E*P Jackpot. Kdo patřil mezi oceněné partnery?
Skokan roku: KaK Computers
Největší nová prodaná licence: AEC
Největší věrnost zákazníku: Ing. Radek Andrš Interdata
Nejdříve uhrazené faktury: Petr Šotola
Nejvyšší obrat za období: AutoCont CZ
Nejvíce nových prodejů: Miton CZ
Více informací o tom, jak se stát prodejcem produktů Eset a jaké výhody můžete získat zapojením do Eset Partnerského programu, získáte v zářijovém tištěném speciálu ChannelWorldu. Přečíst si můžete také rozhovor s Petrou Němečkovou, Channel marketingovou specialistkou ve společnosti Eset.