Společnost Google představila první výraznou proměnu služby Gmail od roku 2013. Na nové podobě Google pracoval zhruba dva roky a výsledkem má být bezpečnější a přístupnější e-mailová služba vyhovující požadavkům firemních uživatelů.
Není žádným tajemstvím, že Google chce se svou sadou G Suite získat větší podíl v oblasti kancelářských řešení, kterému dlouhodobě dominuje Microsoft Office. G Suite podle analytiků generuje zhruba 2 miliardy dolarů ročně, Office desetinásobek.
Nově oznámené změny v Gmailu představují zřejmě největší posílení sady G Suite od jejího spuštění na konci roku 2016. Jejich součástí byla mimo jiného restrukturalizace e-mailových databází nebo upgrade infrastruktury.
Hlavním cílem bylo poskytnout uživatelům lepší off-line dostupnost a zabezpečení, což jsou témata, která zajímají organizace všech velikostí. Kromě toho dostal Gmail nové asistenční funkce, například návrhy odpovědí nebo upozornění na zapomenuté maily.
Podnikoví uživatelé velmi pravděpodobně ocení možnost zasílání důvěrných zpráv, u kterých lze nastavit životnost – jinými slovy jak dlouho k nim bude mít adresát přístup – případně je ochránit jednorázovým heslem.
Zdroj: IDG News Service