Google představil novou podobu své cloudové sady kancelářských aplikací, se kterými chce konkurovat Office 365. Sada, která obsahuje Gmail, Google Calendar, Google Docs, Google Sheets a Google Slides nově ponese název G Suite a bude klást důraz na spolupráci.
Aplikace Docs, Sheets a Slides například nabídnou rychlejší tvorbu dokumentů prostřednictvím inteligentních řešení reprezentovaných funkcí Explore. Ta při tvorbě textu například „přihraje“ uživateli informace z webu nebo již existujících dokumentů.
V případě Sheets umožní Explore klást otázky v přirozeném jazyce a získat odpovědi na základě analýzy dokumentu, což uživateli ušetří čas, který by jinak strávil ručním prohlížením tabulek. V aplikaci Sheets pak Explore najde obrázky k tématu a esteticky zarovná prezentaci.
Možná ještě důležitější změnou prošlo úložiště Drive, které nově umožní vlastnictví dokumentu skupinou uživatelů. Dosud musel mít každý dokument, prezentace nebo tabulka konkrétního „majitele“, nyní budou moci být sdíleny měnitelnou skupinou uživatelů se stejnými právy.
Microsoft Office 365 již podobnými funkcemi disponují a Google se takto pokouší přiblížit podnikovým uživatelům a nabídnout jim alternativu. Zapojení strojového učení a inteligentních řešení rozhodně přináší potenciál nabídnou se sadou G Suite vyšší hodnotu než doposud.
Zdroj: IDG New Service