Dohodnuto. Canon převezme Océ. A co dál?

18. 3. 2010
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Z Océ Česká republika dorazilo vyjádření k plánované akvizici výrobce firmou Canon. Transakce byla definitivně potvrzena a v dalších dnech by proto měly proběhnout první kroky vedoucí ke sloučení obou společností. Jaké jsou plány?

Bude propojení Canonu a Océ generátorem obchodních příležitostí pro prodejní partnery? To je otázka, na kterou zatím odpověď neznáme.Dne 4. 3. 2010 Canon potvrdil svoji nabídku, což podle vyjádření Océ znamená, že během několika dní bude vlastnit  přibližně 72 % vydaných kmenových akcií firmy Océ, stejně jako všechny nesplacené akcie. Océ se tak po 132 letech vlastní historie stane součástí Canonu.

V nejbližších dnech budou na obou stranách vydány společné pokyny, které upřesní základní informace pro komunikaci s interními i externími zainteresovanými stranami. Všechny řídící funkce a orgány prozatím zůstanou zachovány v nezměněné podobě. Oblast reportingu a koordinaci integračního procesu bude zajišťovat Výkonná rada, která bude reportovat Dozorčí radě Océ, nově doplněné o zástupce většinového vlastníka, odkud pak budou informace dále reportovány centrále Canon v Tokiu,“ uvádí tiskové oznámení.

Océ a Canon jedno jsou?

Podle plánu se 15. a 16. 5. nejvyšší vedení obou firem společně setká, aby nastavilo novou organizační strukturu a harmonogram procesu integrace. Výrobci doposud uváděli, že Océ bude i nadále existovat jako samostatná společnost v rámci skupiny Canon. Na tomto prohlášení se prozatím nic nemění, ale uvidíme co na to současná strategie vedení Canonu, které prosazuje vizi One Canon, a tedy sloučení dosavadních prodejních kanálů.

Podle oznámení budou v divizi kancelářských zařízení Océ SBU (Strategy Business Unit) Document Printing postupně nahrazeny produkty Konica Minolta tiskárnami Canon. Některé z produktů Canonu se také objeví v expozici Océ již na květnovém veletrhu Ipex v Birminghamu. Nicméně právě tato divize má být do budoucna plně začleněna do struktury Canonu.

Océ pak bude i nadále v rámci skupiny Canon odpovědná za tři zbývající divize, tj. za SBU PP - produkční tisk, SBU WFPS - velkoformátový tisk a reklamní grafika a OBS - obchodní služby. Zachován zůstane i technologický vývoj sídlící v Nizozemí. Otázkami, které čekají na svoje objasnění, tak mimo jiné zůstává budoucí IT infrastruktura, spolupráce s partnery nebo například rozdělení zákazníků mezi obě společnosti.

Produkty Océ v distribuci?

Océ Česká republika připojila také hlavní body, ve kterých spatřuje přínosy akvizice. „Pozitiva partnerství na první pohled odráží především technologické výhody. Provázání inovací, sdílení nákladů na výzkum a překrytí distribučních kanálů,“ píše se ve zprávě.

Océ působí na trhu kontinuálních, vysoko-objemových a velkoformátových tiskových zařízení, Canon zase drží silnou pozici v kancelářských tiskárnách. Produkty Canon jsou prodávány majoritně prostřednictvím prodejců a distributorů, zatímco Océ využívá přímého prodeje a nabízí řešení tiskových služeb na míru. Zda budou produkty a řešení Océ dostupné i resellerům zatím není jasné, nicméně vyjádření o překrytí distribučních kanálů by tomu mohlo napovídat. Na druhou stranu také Canon oslovuje zákazníky napřímo a nově získaným portfoliem by mohl v této oblasti výrazně posílit. Podobné modely prodeje využívá například Konica Minolta nebo Xerox.

bitcoin školení listopad 24

Další přínos pro Canon spočívá v tom, že akvizicí ukončí alianci mezi Océ a svým japonským konkurentem Konicou Minoltou. Před oběma značkami se navíc otevírají dveře na globální trh. Canon, který v Asii disponuje silnou distribuční sítí, vidí v tomto regionu řadu příležitostí pro další růst Océ a podobně Océ zase může nabídnout vzájemné prodeje např. v Evropě a v USA nebo v Kanadě, kde sídlí vedení jedné ze strategických obchodních jednotek včetně výrobních kapacit,“ napovídá argumentace v závěru tiskového oznámení.

O další strategii výrobců na českém a slovenském distribučním trhu vás budeme informovat.

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem