Canon oznámil výsledky a změnil strukturu. Obrat poklesl o 5,9 %

22. 2. 2010
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Canon CZ a SK oznámil své finanční výsledky za rok 2009 a představil novou organizační strukturu vyplývající ze změn na regionální úrovni. Jak se dařilo jednotlivým divizím a jak se v letošním roce změní přístup výrobce k partnerům?

Canon EOS D7. Jedna z loňských zbraní výrobce na trhu zrcadlovek.V roce 2009 prodal Canon CZ a SK celkem 244 000 produktů (nejsou započítány komponenty, příslušenství a spotřební materiál), což znamená nárůst o 6,5 %. Obrat Canon CZ a SK se vyšplhal na 100,4 milionů eur, přesto se jednalo o meziroční pokles 5,9 %. Výrobce nicméně hodnotí výsledek jako pozitivní.

Sice jsme také zaznamenali pokles obratu, ale to bylo dáno negativním vývojem celého trhu a jeho celkovým poklesem. Naopak jsme v období krize trvale posilovali svoje tržní podíly ve většině produktových řad, které dodáváme, což je jasným důkazem, že jsme obratově ztratili o poznání méně než naši konkurenti. Děláme maximum pro dosažení našeho střednědobého cíle, kterým je být jedničkou na trhu ve všech našich segmentech,“ uvedl v oznámení Ladislav Paleček, Managing Director, Canon CZ a SK.

O tom, že na výrobce nedopadl pokles obratu nijak dramaticky, svědčí i některé kroky provedené v loňském roce. „Podařilo se nám v průběhu roku zredukovat provozní náklady o 15,8 %, což pozitivně ovlivnilo náš celkový hospodářský výsledek. Přitom jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a změny se nijak nedotkly ani výplat, odměn a ostatních zaměstnaneckých benefitů, což mě osobně velmi těší,“ doplnil Ladislav Paleček.

Canon podle divizí

Výsledky divize CIG (Consumer Imaging Group – Foto-video, spotřební elektronika a malá kancelářská technika) klesly o 2,7 % na 83 774 milionů eur a divize BIG (Business Imaging Group) zaznamenala pokles o 23,2 % na 16 580 milionů eur. Ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je to o 10 % lepší výsledek než v Polsku a téměř trojnásobek maďarského výsledku.

Na trhu fotoaparátů uvádí výrobce tržní podíl v roce 2009 ve výši 8,9 %, což znamená posílení o 4,7 % oproti předchozímu roku a pozici jasné jednička s náskokem 12 % na druhého v pořadí. Jednoznačné prvenství drží Canon v oblasti digitálních zrcadlovek. Na českém trhu, který ročně čítá přibližně 39 000 produktů, výrobce posílil o 1,8 % na 48,5% podíl na trhu. V kompaktech Canon CZ zlepšil svoji pozici a posunul se s 20,4 % z třetí pozice na druhou.

Na poli inkoustových multifunkcí rostl výrobce o 4,6 % a upevnil si s 37,1 % pozici dvojky. Stejnou pozici obhájil v segmentu dokumentových skenerů s podílem 24,9 %. Canon CZ posiloval pozici i v oblasti laserových multifunkcí. V černobílých posílil místo dvojky o 2,5 % na 21,2% a v barevných se posunul oproti roku 2008 ze čtvrtého místa na třetí díky zlepšení o 1,5 % na 10,7 %. Všechna uvedená data poskytl výrobce na základě měření výzkumné společnosti GfK.

V divizi Business Imaging Group zaznamenal výrobce propad u kancelářských produktů. Mezi velkoformáty drží podle agentury Infosource s 15 % na trhu druhou pozici.

Korporátní změny v Canonu

Aktuální změny struktury vychází z regionální vize One Canon. Prakticky jde o spojení divizí CCI (Canon Consumer Imaging) a CBS (Canon Business Solution) na lokální úrovni, odstranění duplicit a dvojího přístupu k partnerům a vytvoření společné a jednotné prodejní a marketingové organizace. Vize je aplikována v celém regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika).

One Canon přináší zjednodušení, optimalizaci a zrychlení obchodních procesů a revitalizaci prodejního zaměření a péče o klíčové zákazníky,“ slibuje si od změn výrobce v oznámení. Příčinou změn jsou s největší pravděpodobností slabé výsledky divize CBS.

Canon je známý silným zázemím v oblasti vlastního vývoje a výroby. Také na tomto poli v loňském roce posiloval, když postavil základy nové továrny v Nagasaki, kde více než 1 000 zaměstnanců zahájí v dubnu roku 2010 výrobu digitálních zrcadlovek a kompaktů.

Canon založil v roce 2009 také několik zajímavých obchodních aliancí. Synergie s Hewlett-Packard znamenala spojení prodeje a distribuce multifunkčních zařízení Canon a řešení HP pro podnikový tisk a zpracování obrazu.

bitcoin školení listopad 24

Akvizice Océ financovaná z vlastního jmění Canonu má přispět k vytvoření světové jedničky v tiskovém průmyslu (rozšíření prodeje Océ do Asie, vzájemný křížový prodej v Evropě a USA).

Canon také v loňském roce převzal 90 % společnosti Optopol Technology a stal se světovou jedničkou v segmentu oftalmologické diagnostiky.

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem